ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاه های اندرویدی دیگر با صدا قفل گشایی نخواهند شد؟

سال هاست که کاربران اندروید به لطف گوگل اپ می توانند از طریق تعامل با دستیار صوتی این شرکت دستگاه های اندرویدی خود را قفل گشایی نمایند. قفل گشایی از طریق صدا همانطور که احتمالا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

سال هاست که کاربران اندروید به لطف گوگل اپ می توانند از طریق تعامل با دستیار صوتی این شرکت دستگاه های اندرویدی خود را قفل گشایی نمایند. قفل گشایی از طریق صدا همانطور که احتمالا می دانید از روی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ اکس ال برداشته شده و حالا به نظر می آید که به خاطر امنیت پایینش قرار است از روی تمامی دستگاه ها حذف گردد.

قابلیت قفل گشایی با صدا به کاربران امکان می داد که از صدای خود به عنوان پسورد گجت هایشان استفاده نمایند. طبق قاعده کلی قرار بر این بود که اگر فرمانی به دستیار گوگل می دادید و آن فرمان نیازمند اقدامات بیشتری بود (مثلا باز کردن یک اپ) آنگاه موبایل بتواند شما را احراز هویت کند و فرمان را اجرا نماید.

با این حال اما قابلیت قفل گشایی با صدا حتی از جانب خود گوگل هم ناایمن تشخیص داده شد و پیش از آنکه کاربران اقدام به فعال سازی آن روی موبایل هایشان می کردند هشدارهای لازم در مورد ایمنی پایینی آن در اختیارشان قرار می گرفت و تذکر داده می شد که «صداهای مشابه یا صدای ضبط شده» آنها می تواند گجت هایشان را قفل گشایی کند و دسترسی کامل را در اختیار افراد با نیت سوء قرار دهد.

قفل گشایی با صدا

به همین خاطر گوگل همزمان با معرفی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال اعلام کرد که قابلیت قفل گشایی با صدا را با امکان دیگری موسوم به «نتایج شخصی لاک اسکرین» جایگزین می کند؛ بدان معنا که کاربر با صدای خود صرفا میتوانست به امکاناتی نظیر ایمیل، تقویم و شماره تماس ها از طریق رابط کاربری اسیستنت دسترسی پیدا کند اما هر اقدام اضافه دیگری نیازمند وارد کردن پسورد یا اثرانگشت خواهد بود. در این وضعیت قابلیت گوگل اسیستنت شامل یک آیکون قفل در بالای صفحه می شود تا وضعیت دستگاه را نمایش دهد.

اطلاعات به دست آمده از APK گوگل اپ ۸.۳۹ به انتشار آپدیتی برای این قابلیت اشاره دارد و نشان می دهد که «نتایج شخصی لاک اسکرین» ایمن ترین راه برای ادامه استفاده از قابلیت قفل گشایی با صدا خواهند بود. البته این رویکرد صرفا در دستگاه هایی عملیاتی خواهد بود که پیشتر به قابلیت قدیمی قفل گشایی با صدا ی اندروید دسترسی داشتند.

در دورنمایی بزرگ تر این روش ایمنی بیشتری دارد و بهترین تصمیمی است که مدیران گوگل می توانند بگیرند و همزمان کاربران نیز از امنیت و ایمنی بیشتری برخوردار خواهند بود. در انتها باید اشاره کنیم که حذف «قفل گشایی با صدا» و همچنین جایگزینی آن با «نتایج شخصی لاک اسکرین» هنوز در گوگل اپ ۸.۳۹ رخ نداده و احتمالا در نسخه های آتی یا شاید آپدیت سمت سرور رخ می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohy
    Mohy | ۵ آبان ۱۳۹۷

    هعی خدا من تازه راه اندازیش کرده بودم

مطالب پیشنهادی