ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی فولکس واگن تی کراس؛ رقیب ارزان قیمت رنو ساندرو استپ وی [تماشا کنید]

پس از انتشار تیزرهای فراوان، سرانجام فولکس واگن از کوچک ترین کراس اوور تولیدی خود با نام تی کراس (T-Cross) پرده برداری کرد. این خودرو در اقدامی جالب بطور همزمان در سه شهر آمستردام، شانگهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

پس از انتشار تیزرهای فراوان، سرانجام فولکس واگن از کوچک ترین کراس اوور تولیدی خود با نام تی کراس (T-Cross) پرده برداری کرد. این خودرو در اقدامی جالب بطور همزمان در سه شهر آمستردام، شانگهای و سائوپائولو رونمایی شد.

از لحاظ نمای ظاهری، تی کراس را می توان ترکیبی از دیگر مدل های شاسی بلند فولکس واگن دانست. همانند دیگر اعضای خانواده، این کراس اوور شهری نیز از ظاهری ساده اما جذاب برخوردار است.

فولکس واگن تی کراس

در نمای روبرو، تی کراس به خاطر شکل جلوپنجره و ترکیب آن با چراغ ها، شباهت زیادی با توارگ پیدا کرده؛ نمای جانبی نیز به خاطر خطوط کاراکتر ضخیم، تیگوان را در ذهن تداعی می کند.

0e180802-volkswagen-t-cross-30

اما قسمت عقب تی کراس مختص این خودرو بوده و تاکنون در دیگر محصولات فولکس واگن مشابه آن دیده نشده است. در این بخش شاهد بکارگیری چراغ هایی بسیار متفاوت با گرافیک داخلی C شکل هستیم. طبق روالی که اخیرا در بین خودروسازان مختلف رایج شده، چراغ های عقب تی کراس نیز از طریق یک نوار به همدیگر متصل متصل شده اند.

2019-vw-t-cross (18)

جدیدترین کراس اوور شهری ژرمن ها بر روی پلتفرم ماژولی MQB شکل گرفته است. این پلتفرم که برای تولید طیف گسترده ای از محصولات گروه فولکس واگن به کار برده شده، فاصله محوری 2.56 متر را برای تی کراس 4.11 متری به ارمغان آورده است. به همین خاطر چرخ ها فاصله بسیار کمی با گوشه های اتاق دارند.

2019-vw-t-cross (6)

با تکیه بر چنین فاصله محوری مناسبی، فوبکس واگن تی کراس فضای داخلی جاداری داشته و پنج نفر می توانند به راحتی در داخل آن بنشینند. جالب اینکه صندلی های عقب این خودرو را می توان به اندازه 140 میلی متر به سمت جلو یا پشت جابجا کرد. با این کار بسته به نیاز، فضای لازم برای حمل بار بیشتر یا فضای پای گسترده برای سرنشینان فراهم می شود.

2019-vw-t-cross (19)

قسمت بار تی کراس ظرفیتی بین 385 الی 455 لیتر دارد. در صورت خواباندن صندلی های عقب این رقم به 1281 لیتر افزایش می یابد. بنابراین علی رغم ابعاد کوچک، تی کراس توانایی حمل چند شی بزرگ را دارد.

2019-vw-t-cross (24)

همانند بدنه، کابین فولکس واگن تی کراس نیز به شکل مینیمال اما مدرن طراحی شده است. اجزای اصلی این بخش ریشه در هاچ بک پولو دارند که البته در این بین شکل فرمان استثنا بوده و از طرحی جدید برخوردار است.

2019-vw-t-cross (21)

تی کراس از آخرین نسخه از سیستم اینفوتینمنت فولکس واگن سود می برد، به همین جهت امکانات ارتباطی آن در سطح بالایی قرار داشته و پورت های USB متعددی برای اتصال لوازم مختلف تعبیه شده است. شارژ بی سیم تلفن های همراه هوشمند نیز از دیگر ویژگی های کاربردی تی کراس به شمار می رود.

2019-vw-t-cross (20)

برای این کراس اوور کوچک چهار موتور مختلف در نظر گرفته شده که عبارتند از:

  • موتور بنزینی 1 لیتری سه سیلندر TSI با 94 اسب بخار قدرت
  • موتور بنزینی 1 لیتری سه سیلندر TSI با 113 اسب بخار قدرت
  • موتور بنزینی 1.5 لیتری چهار سیلندر TSI با 148 اسب بخار قدرت
  • موتور دیزلی 1.6 لیتری چهار سیلندر TDI با 94 اسب بخار قدرت

2019-vw-t-cross (5)

تمامی موتورهای یاد شده با استاندارد Euro 6d-TEMP سازگار بوده و از طریق گیربکس های 5 یا 6 سرعته دستی و همچنین گیربکس 7 سرعته دو کلاچه چرخ های جلو را به حرکت در میاورند.

با وجود ابعادی کوچک، تی کراس به سیستم های کمکی متعددی مجهز شده است. از جمله این سیستم ها می توان به مواردی مثل سیستم پایش جلوی خودرو با امکان تشخیص عابرین، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی ها، سیستم فعال حفاظت از سرنشینان، کنترل نقاط کور و اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو اشاره کرد.

2019-vw-t-cross (12)

آپشن های ایمنی هم مواردی مثل سیستم اخطار به راننده، کروز کنترل تطبیق پذیر و سیستم کمکی پارک در بر می گیرند.

بر اساس برنامه ریزی ها تولید فولکس واگن تی کراس از اواخر امسال در اسپانیا، آمریکای جنوبی و چین شروع خواهد شد. این کراس اوور 17,975 یورویی از سال 2019 در بازارهای بین المللی – به غیر از ایالات متحده – به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • parsa1970
    parsa1970 | ۶ آبان ۱۳۹۷

    ساندرو نه هزار دلاری این دو برابرش

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۶ آبان ۱۳۹۷

    اين يعني با ساندرو تو ايران يك قيمته!؟

مطالب پیشنهادی