ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک : توییت هایم ارزش جریمه ۲۰ میلیون دلاری را داشت

به نظر می‌رسد جریمه‌ی ۲۰ میلیون دلاری برای ایلان ماسک کافی نبوده است. وی مدعی شده که با پرداخت چنین جریمه‌ای برای توییتش، مشکلی ندارد چرا که این پست دهها میلیون دلار برایش ارزش داشته ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

به نظر می‌رسد جریمه‌ی ۲۰ میلیون دلاری برای ایلان ماسک کافی نبوده است. وی مدعی شده که با پرداخت چنین جریمه‌ای برای توییتش، مشکلی ندارد چرا که این پست دهها میلیون دلار برایش ارزش داشته است.

ایلان ماسک

همانطور که می‌دانید ایلان ماسک بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی تسلا، فعالیت بالایی در توییتر دارد. او چندی پیش در یکی از توییت‌‌هایش تمایل خود برای خصوصی کردن کمپانی تسلا اشاره کرده و حتی از تأمین منابع مالی مورد نیاز برای انجام آن نیز خبر داده بود. این مسئله موجب شد که وزارت دادگستری آمریکا کمپانی تسلا و شخص ایلان ماسک را تحت پیگرد قانونی قرار داده و بازرسان وزارتخانه در حال بررسی احتمال تخلف ماسک از قوانین فدرال هستند.

در واقع دادگستری آمریکا عقیده داشت ایلان ماسک با انتشار توییت مورد اشاره، قصد گمراه کردن سهام داران و دستکاری بازار را داشته که این موضوع بر خلاف قوانین تجارتی ایالات متحده است.

در پایان وزارت دادگستری آمریکا برای ایلان ماسک و تسلا جریمه‌ای ۲۰ میلیون دلاری درنظر گرفت تا وی روند دیگری برای پست‌هایش در توییتر پیش بگیرد. این مسئله موجب شد که ایلان ماسک به مدت سه سال از ریاست هیئت مدیره تسلا برکنار شود.

از سوی دیگر، تسلا نیز موظف شده که دو مدیر مستقل را برای هیئت مدیره این شرکت معرفی نماید. این شرکت همچنین یک وکیل را به استخدام در خواهد آورد تا بر ارتباطات ماسک از جمله توییت هایش نظارت نماید.

حال مدیر عامل تسلا عنوان کرده که توییت فاجعه بارش، ارزش بسیار بالایی داشته چرا که نه تنها توجه همگان را به خود جلب کرده بلکه تعداد بالای لایک این پست به قدری بوده که ارزش جریمه شدن را داشته است. او باور دارد که ۱۰ درصد فالوئرها در اینستا پستها را لایک می‌کنند اما این رقم در توییتر به ۱ درصد می‌رسد.

با این اوصاف به نظر میرسد ماسک بازهم توییت‌های مشابهی منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ آبان ۱۳۹۷

    چه قانونهایی دارن !!

مطالب پیشنهادی