ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدهی اپل به کوالکام
تکنولوژی

بدهی ۷ میلیارد دلاری اپل به کوالکام بابت حق امتیاز پتنت

اپل و کوالکام به خاطر حقوق معنوی پتنت هایشان و البته امور دیگر، پرونده های حقوقی متعددی را علیه یکدیگر در مجامع قضایی آمریکا باز کرده اند. به خاطر همین اختلافات نیز اپل چندی پیش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

اپل و کوالکام به خاطر حقوق معنوی پتنت هایشان و البته امور دیگر، پرونده های حقوقی متعددی را علیه یکدیگر در مجامع قضایی آمریکا باز کرده اند. به خاطر همین اختلافات نیز اپل چندی پیش اعلام کرد که دیگر از چیپ های مودم کوالکام در آیفون هایش استفاده نخواهند کرد و در عوض با اینتل برای این کار قرارداد می بندد. حالا مساله بدهی اپل به کوالکام آتش اختلافات این دو شرکت را شعله ورتر از سابق نموده است.

همین مساله باعث گشوده شدن پرونده شکایت دیگری شد و کوالکام اپل را به انتقال اسرار تجاری چیپ های مودمش به اینتل متهم کرد.

حالا آنطور که رویترز گزارش داده در جریان یکی دیگر از جلسات دادگاه میان این دو شرکت که در روز جمعه همین هفته برگزار شد کوالکام اعلام نمود که اپل ۷ میلیارد دلار بابت حق امتیاز به آن بدهکار است.

بدهی اپل به کوالکام

در آنسو اپل نیز این شرکت سازنده چیپ را متهم کرده که مبلغ منطقی و منصفانه ای را برای اعطاء حق استفاده از پتنت های کلیدی خود تعیین نکرده است. تولیدکنندگان موبایل در واقع مجبور است که برای دریافت استانداردهای صنعت از این پتنت ها استفاده نمایند و گویا کوالکام از این شرایط سوء استفاده می کند.

البته روشن است اپل داشتن هرگونه بدهی به کوالکام را به خاطر حق امتیاز این پتنت ها نفی می کند و مدعی شده که برای استفاده از یک پتنت دو مرتبه به این شرکت پول داده است.

اپل اعلام کرده که کوالکام بابت استفاده از چیپ های تولیدی اش در مدل های مختلف آیفون یک مرتبه پول این پتنت ها را با آن حساب میکند و در جایی دیگر هم یک حق امتیاز جداگانه برای استفاده از این پتنت ها از آن دریافت می نماید. کوالکام اما معتقد است که این روشی عادی و مرسوم در صنعت است.

در نتیجه همین اختلافات ۷ میلیارد دلار دیگر به مجموع بدهی اپل به کوالکام اضافه گردید و حالا باید دید که سازنده آیفون چه مقدار از آن را پرداخت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی