ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندی رابین
کسب و کار

نیویورک تایمز: گوگل بر رسوایی های اخلاقی اندی رابین سرپوش گذاشته است

در سال ۲۰۱۴ که اندی رابین خالق اندروید گوگل را ترک کرد از او با نام قهرمانی یاد می شد که دورنمای تلفن های همراه را برای همیشه متحول کرده است. البته که نمی توان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

در سال ۲۰۱۴ که اندی رابین خالق اندروید گوگل را ترک کرد از او با نام قهرمانی یاد می شد که دورنمای تلفن های همراه را برای همیشه متحول کرده است. البته که نمی توان نقش پررنگ وی را در شکل گیری تحولات دنیای موبایل نادیده گرفت اما دلیل واقعی ترک گوگل آنطور که نشریه نیویورک تایمز گزارش داده رسوایی های اخلاقی اندی رابین بوده است. ماجرا از این قرار است که در سال ۲۰۱۴ میلادی زنی از تلاش رابین برای تعرض به وی خبر داد و این مساله برای خالق اندروید دردسرساز شد.

نشریه تایمز این گزارش خود را به نقل از دو مدیر ارشد گوگل منتشر کرده و در آن اینطور آورده که بعد از وارد شدن این اتهام علیه رابین گوگل ادعای مطرح شده را مورد بررسی قرار داد و پس از مشخص شدن صحت رسوایی های اخلاقی اندی رابین، لری پیج مدیرعامل این شرکت بلافاصله از وی خواست که استعفای خود را ارائه دهد.

در این گزارش آمده است که گوگل گرچه میتوانست رابین را به خاطر این اتهام جریمه نماید اما پکیجی ۹۰ میلیون دلاری به وی داد که تقریبا برابر با ۲.۵ میلیون دلار بابت هر ماه (در بازه زمانی دو ساله) و ۱.۲۵ میلیون دلار ماهانه برای دوسال بعد از آن بود.

اندی رابین

این اولین باری نبود که رابین با مشکل روبرو می شد. آنطور که نشریه تایمز گزارش داده پیشتر رابین به خاطر ارتباط داشتن با زنی در زمان ازدواجش با فردی دیگر مورد بررسی قرار گرفته بود. در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز بر خلاف قوانین گوگل که براساس آن کارکنان باید روابط عاطفی شان با یکدیگر را به منابع انسانی گزارش دهند، رابین با یکی از کارکنان خانم این شرکت وارد ارتباط پنهانی شد اما این مساله را به منابع انسانی شرکت اطلاع نداد. او در اوت همان سال از همسرش جدا شد.

در سال ۲۰۱۳ که گوگل مدیریت کروم و دستگاه های اندرویدی را با یکدیگر ادغام کرد رابین نبرد قدرت را به پیچای باخت و در همان زمان با یکی از مهندسان واحد اندروید وارد رابطه عاطفی شد و کمی بعد (یعنی در سال ۲۰۱۳) آن خانم به رابطه خود با وی پایان داد اما ظاهرا رابین این پایان را نپذیرفته و از خط قرمزهایش عبور کرد. این خانم تا سال ۲۰۱۴ حرفی از آزار و اذیت رابین به میان نیاورد و در نهایت تصمیم گرفت که موضوع را با واحد منابع انسانی گوگل در میان بگذارد. کمی بعد بررسی ها آغاز شد و گوگل پاداشی به ارزش حدودی ۱۵۰ میلیون دلار را در قالب سهام به رابین داد. مشخص نیست که آیا اعضای هیئت مدیره این شرکت که چنین پاداشی را برای خالق اندروید در نظر گرفته بودند از رسوایی های اخلاقی اندی رابین باخبر بودند یا خیر.

پاداش ۱۵۰ میلیون دلاری رابین باعث شد که او برای مذاکره برسر پکیج خروجش از گوگل دست بالاتر را داشته باشد زیرا این شرکت تلاش می کرد که از مطرح شدن شکایت های مختلف علیه خود و در نهایت جلب توجه بیشتر به خود جلوگیری نماید.

رابین در زمان خروجش از شرکت پاداشی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار در قالب سهام دریافت کرد

البته انتشار چنین خبری در رابطه با گوگل چندان هم عجیب نیست چراکه طبق گزارش نشریه The Information سال گذشته هم گوگل بررسی هایی را در مورد رسوایی های اخلاقی اندی رابین در محیط کار انجام داد. پس از انتشار این گزارش رابین شرکت اسنشال را که بعد از ترک گوگل راه اندازی کرده بود برای مدتی کوتاه ترک گفت و چندی پیش مجددا به سر کار خود بازگشت.

انتشار گزارش نیویورک تایمز در رابطه بر سرپوش گذاشتن گوگل روی رسوایی های اخلاقی اندی رابین به شدت مورد توجه مدیرعامل این شرکت قرار گرفت و در ادامه پیچای و Eileen Naughton نایب رئیس بخش عملیات ستادی گوگل را بر آن داشت تا ایمیلی برای کارکنان شرکت ارسال کنند و اعلام نمایند که گوگل برای تامین امنیت کارکنانش تمام تلاش خود را به خرج خواهد داد و در همین رابطه نیز گام های مهمی را برداشته تا اطمینان حاصل کند که محیطی ایمن را برای کارکنانش فراهم می کند. جالب است بدانید که در دو سال گذشته ۴۸ نفر به خاطر اقدامات غیراخلاقی از گوگل اخراج شده اند که از این میان ۱۳ نفرشان در زمره مدیران ارشد شرکت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی