ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش جالب در شب هالووین: یک انسان را از طریق اینترنت کنترل کنید

اگر به مهمانی های ساده و جمع کردن شکلات علاقه ندارید، آزمایشگاه مؤسسه فناوری ماساچوست موسوم به MIT Lab برنامه جالبی را برای هالووین تدارک دیده است. چهارشنبه این هفته (31 نوامبر برابر با 9 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اگر به مهمانی های ساده و جمع کردن شکلات علاقه ندارید، آزمایشگاه مؤسسه فناوری ماساچوست موسوم به MIT Lab برنامه جالبی را برای هالووین تدارک دیده است. چهارشنبه این هفته (31 نوامبر برابر با 9 آبان) همزمان با جشن هالووین، کاربران دنیای اینترنت می توانند یک انسان واقعی را از راه دور کنترل کنند.

پژوهشگران MIT Lab برنامه ای را توسعه داده اند که از طریق آن، گروهی از کاربران می توانند یک انسان را کنترل کرده و در عین حال، هر آنچه می بیند و می شنود را هم تجربه کنند؛ به عبارتی کاربران درون ذهن آن فرد قرار می گیرند. این فرد، بازیگریست که توسط MIT Media Lab استخدام شده است و پروژه مورد بحث که نوعی آزمایش اجتماعی مبتنی بر وب تلقی می شود، BeeMe نام دارد.

پروژه BeeMe ساعت یازده شب هالووین (حدود 6:30 صبح روز بعد در ایران) آغاز می شود و برای شرکت در آن باید وارد وب سایت BeeMee شوید. در زمان اجرای این پروژه، رأی کاربران حرکت بعدی بازیگر را تعیین می کند، مثلاً باز کردن در یا وارد شدن به اتاق. طبیعتاً فرمان هایی که سلامت کاربر را به خطر بیندازد، حریم خصوصی او را نقض کند یا دور از شأن باشد، پذیرفته نخواهند شد.

در این پروژه MIT بازیگر مورد بحث یکی از پایه ای ترین ویژگی های انسان یعنی اراده اش را کنار گذاشته و اختیار خود را به دست دیگران می دهد. طبق روایت داستانی ماجرا، او باید به کمک اینترنت، هوش مصنوعی شیطانی به نام Zookd را شکست دهد. البته اگر به سریال متفاوت Black Mirror علاقه داشته باشید، احتمالاً یاد اپیزود «کریسمس سفید» می افتید.

آزمایش MIT Media Lab به مراتب ساده تر از کریسمس سفید خواهد بود. محققین امیدوارند با جمع آوری اطلاعات کافی، به این سؤال پاسخ دهند که آیا گروهی از انسان ها می توانند فرد دیگری را به اجرای روان و منسجم یک سری فعالیت های ساده وادارند، یا اینکه نتیجه کار کاملاً تصادفی و به هم ریخته خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amink69
    amink69 | ۶ آبان ۱۳۹۷

    یعنی توسط ربات ها کنترل میشه بدنش ؟!

مطالب پیشنهادی