ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن و شرکت باتری سازی SK Innovation برای احداث یک کارخانه اختصاصی رایزنی می کنند

فولکس واگن یکی از خودروسازان سنتی است که به طور جدی قصد دارد موتورهای درون سوز را کنار گذشته و از پیشرانه های برقی در محصولات آتی خود استفاده کند. این کمپانی برای زمینه سازی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

فولکس واگن یکی از خودروسازان سنتی است که به طور جدی قصد دارد موتورهای درون سوز را کنار گذشته و از پیشرانه های برقی در محصولات آتی خود استفاده کند.

این کمپانی برای زمینه سازی تولید مدل های الکتریکی در سال های آینده، ظاهرا به دنبال توافق با یک شرکت کره ای است تا کارخانه بزرگی را به منظور ساخت باتری در اروپا احداث کند.

به گزارش مجله آلمانی Manager Magazin فولکس واگن در حال بررسی همکاری با شرکت SK Innovation است. چنانچه این همکاری نهایی شود، به احتمال زیاد با یک قرارداد چند میلیارد دلاری روبرو خواهیم شد. این ماهنامه تاکید می کند که مذاکرات در حال جریان بوده و به زودی نتایج آن رسانه ای می شود.

SK Innovation

با خودکفا شدن فولکس واگن در زمینه ساخت باتری، این کمپانی قادر خواهد بود بر مشکلات مربوط به تامین این جزء حیاتی غلبه کرده و با سرعت بیشتری اقدام به تولید مدل های الکتریکی بکند. بزرگ ترین خودروساز جهان تولید سالانه 3 میلیون اتومبیل برقی تا سال 2025 را هدفگذاری کرده است.

در زمان کنونی، باتری های مورد نیاز خودروهای فولکس واگن توسط دو شرکت کره ای LG Chem و سامسونگ تامین می شود. پس از این دو شرکت، SK Innovation به عنوان سومین سازنده بزرگ سلول های باتری در کره به شمار می رود.

در طول ماه های اخیر همواره گزارش هایی مبنی بر علاقه فولکس واگن به احداث کارخانه های اختصاصی ساخت باتری به گوش رسیده است. در ماه آگوست نیز مدیرعامل این خودروساز آلمانی یعنی آقای هربرت دیس در اظهار نظری جالب به نوعی این گزارش ها را تایید کرد؛ وی گفته بود که این کمپانی نباید در بلند مدت خود را به سازندگان باتری آسیایی وابسته کند.

چنانچه فولکس واگن تصمیم خود را نهایی کرده و به طور مستقل اقدام به تولید باتری کند، این شرکت احتمالا به جای نمونه های لیتیوم یونی رایج در صنعت خودرو، به سراغ تکنولوژی باتری جامد خواهد رفت.

به اعتقاد آقای دیس، با پیشرفت های حاصله، باتری های جامد کاراتر و قابل اعتمادتر هستند. وی آلمان را یکی از مکان های احتمالی برای احداث گیگافکتوری در اروپا دانسته است.

volkswagen-id_buzz_concept

بد نیست اشاره کنیم اولین خودروی تمام برقی فولکس واگن، نسخه نهایی کانسپت I.D. بوده و بر اساس برخی گمانه زنی ها با نام نئو به فروش خواهد رسید. این هاچبک پاک با سه باتری متفاوت قابل انتخاب خواهد بود؛ دامنه پیمایش مدل پایه و قوی ترین نسخه نئو به ترتیب 330 و 600 کیلومتر اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی