ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر مایکروسافت اِج برای دانلود گوگل کروم لینک‌های آلوده نمایش می‌دهد

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، باید مراقب لینک های دانلود گوگل کروم در مرورگر پیش فرض «اِج» مایکروسافت باشید؛ چرا که به نظر می رسد نتایج موتور جست و جوی Bing دستکاری شده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، باید مراقب لینک های دانلود گوگل کروم در مرورگر پیش فرض «اِج» مایکروسافت باشید؛ چرا که به نظر می رسد نتایج موتور جست و جوی Bing دستکاری شده و به احتمال زیاد حاوی بدافزار هستند.

حتماً تا کنون بارها در فضای اینترنت با شوخی معروف «تنها کاربرد مایکروسافت اِج دانلود گوگل کروم است» مواجه شده اید؛ اما حالا با تیزبینی یکی از کاربران توییتر، مشخص شده بعضی از لینک های دانلودی که اِج ارائه می کند تقلبی بوده و باید بیش از پیش مراقب مرورگر نه چندان محبوب مایکروسافت باشید.

نباید به هر لینک یا صفحه‌ای در اینترنت اعتماد کرد

«گابریل لاندائو» در حساب توییتری خود ویدیویی قرار داده و گفته پس از جست و جوی عبارت «download chrome» در مرورگر اِج، روی اولین لینک کلیک کرده که ظاهراً به وبسایت google.com و صفحه دانلود رسمی مرورگر کروم منتهی می شود. اما با بررسی URL، مشخص شد صفحه مذکور که ظاهر رسمی داشته و بسیار فریب دهنده است، مربوط به وبسایت «googleonline2018.com» بوده.

از سوی دیگر با کلیک روی دکمه دانلود، فایل «ChromeSetup.exe» دریافت می شود که پس از بررسی دقیق تر، معلوم شد این فایل امضای دیجیتال شرکتی با نام «Alpha Criteria» را داشته که مسلماً متعلق به گوگل نیست و احتمالاً حاوی بدافزار خواهد بود.

گوگل کروم

تحقیقات بیشتر نشان می دهند که وبسایت googleonline2018.com توسط گوگل کروم به عنوان یک پایگاه غیر قابل اعتماد علامت گذاری شده اما چنین چیزی در مایکروسافت اِج مورد اشاره قرار نگرفته است. هرچند کمپانی ساکن ردموند پس از انتشار گزارش، لینک مورد بحث را حذف کرده؛ اما توضیح نداده چرا در موتور جست و جوی بینگ، هویت صفحه تقلبی به «google.com» ارجاع داده شده است.

گفتنی است اتفاقات اخیر به کاربران یادآور می شوند که هر لینک یا آدرس اینترنتی، هرچقدر هم که ظاهر رسمی داشته باشد، قابل اعتماد نیست و باید پیش از دانلود فایل ها یا کلیک روی لینک های پر زرق و برق، ابتدا از امنیت آنها اطمینان حاصل کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی