ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Steel Or Alloy Wheels Hydraulic Press (1)
خودرو

کدام یک مقاومت بیشتری دارد، رینگ آلیاژی یا فولادی؟ [تماشا کنید]

امروزه بیشتر خودروهای مدرن با رینگ های آلیاژی به دست مشتریان می رسند، اما در این بین مدل هایی نیز وجود دارند که در نسخه های پایه آنها، از رینگ های فولادی استفاده می شود. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

امروزه بیشتر خودروهای مدرن با رینگ های آلیاژی به دست مشتریان می رسند، اما در این بین مدل هایی نیز وجود دارند که در نسخه های پایه آنها، از رینگ های فولادی استفاده می شود.

رینگ های آلیاژی و فولادی به جهات مختلف، متفاوت از همدیگر هستند. زیبایی یکی از این موارد است که رینگ های آلیاژی را در جایگاهی فراتر قرار می دهد. در حال حاضر این دسته از رینگ ها تنوع بسیار بالایی داشته و برای هر سلیقه ای مدلی مناسب در بازار پیدا می شود.

type-viii-forged-alloy-wheel-sets-for-bmw-m4-f82-f83-from-diameter-21-tyres-no-tyres-[4]-5776-p

اما در مقابل رینگ های فولادی از مزیت قیمت پایین تر برخوردار هستند. چنانچه فردی فارغ از جنس، به رینگ های جدید نیاز داشته باشد، می تواند با پرداخت مبالغی کمتر، خودروی خود را به چهار چرخ مجهز کند.

میزان مقاومت دیگر فاکتوری است که رینگ های آلیاژی و فولادی را از هم متفاوت می کند. به منظور مقایسه این فاکتور مهم اخیرا گردانندگان کانال یوتیوبی پرس هیدرولیک (Hydraulic Press Channel ) آزمایش های جالبی را بر روی چند رینگ آلیاژی و فولادی انجام داده اند.

Steel Or Alloy Wheels Hydraulic Press (4)

برای این کار آنها رینگ هایی با جنس مختلف را زیر دستگاه پرس 150 تنی خود قرار داده و میزان مقاومت آنها را سنجیده اند.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، رینگ های آلیاژی در زیر دستگاه پرس مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می دهند. نمونه به کار برده شده در این ویدیو، تا فشار تقریبا 20 تنی را تحمل می کند؛ حال آنکه نمونه فولادی از همان ابتدا و بدون فشار زیاد خم شده و در نهایت مچاله می شود. فشار لازم برای نابودی این رینگ چیزی در حدود 10 تن تخمین زده شده است.

با این حساب می توان نتیجه گرفت که رینگ های آلیاژی مقاومت بالاتری نسبت به رینگ های فولادی دارند. البته در صورت تحمیل فشار زیاد این نوع رینگ ها شکسته و نهایتا خرد می شوند، اما نمونه های فولادی با جذب فشار، خم شده و بدون شکستگی حالت اولیه خود را از دست می دهند.

Steel Or Alloy Wheels Hydraulic Press (3)

به همین خاطر است که بعضا هنگام افتادن در چاله های بزرگ، رینگ بعضی از خودروها شکسته و برخی دیگر خم می شوند. در واقع جنس متفاوت رینگ ها نتایج متفاوتی را رقم می زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ آبان ۱۳۹۷

    تو تست دوم فولادی بهتر بود که

مطالب پیشنهادی