ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هشدار جدی ایران خودرو به دلالان؛ خرید و فروش وکالتی خودرو ها ممنوع است

برای خرید خودرو روش های متفاوتی وجود دارد. تمام کسانی که به دنبال قیمت اصلی خودرو هستند منتظر فرصت مناسبی برای ورود به سایت شرکت و ثبت نام هستند. این افراد خودروی خریداری شده را ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

برای خرید خودرو روش های متفاوتی وجود دارد. تمام کسانی که به دنبال قیمت اصلی خودرو هستند منتظر فرصت مناسبی برای ورود به سایت شرکت و ثبت نام هستند. این افراد خودروی خریداری شده را به قیمت کارخانه دریافت می کنند که کمترین قیمت برای خودرو است.
یکی دیگر از روش ها مختص کسانی است که تمایل به خرید خودرو از کارخانه داشتند، اما به هر دلیلی امکان ثبت نام نداشتند. این افراد حواله خودرو ثبت نام شده توسط دسته نخست را قبل از زمان تحویل خودرو به صورت پیش فاکتور از وی خریداری کرده و سپس در زمان تعیین شده از طرف شرکت، خودرو را به صورت صفر کیلومتر از نمایندگی مربوطه دریافت می کند. به عبارت دیگر این افراد از طریق فروش وکالتی خودرو ، وسیله نقلیه مورد نظر خود را بدست می آورند.فروش وکالتی خودرومعاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو اعلام کرد که خرید و فروش حواله خودروهایی که در قرارداد آنها امکان صلح وجود ندارد غیر قانونی است.
مصطفی خان کرمی افزود: با وجود این‌ که غیرقانونی بودن فروش وکالتی خودرو توسط ایران خودرو بارها به هموطنان یادآوری شده، همچنان برخی افراد بدون توجه به آن، اقدام به خرید یا فروش حواله های ثبت نامی از طریق دفاتر ثبت اسناد رسمی و ارایه وکالت نامه به خریدار می کنند که قطعا برای خریداران مشکل ساز خواهد شد.خرید و فروش حواله نخستین حلقه تشکیل بازار سیاه حواله و بعد از آن افزایش کاذب قیمت خودرو است.
حواله فروشی طی سال های اخیر تبدیل به شغلی پردرآمد شده است. اوج سوددهی در معاملات حواله های خودرو را در سال های میانی دهه 70 شاهد بودیم. در آن زمان ظرفیت تولید خودرو در داخل بسیار محدود بود و صف تقاضا برای خرید بسیار طولانی. طبیعتا فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار نیز بسیار معنادار و وسوسه انگیز بود.وی افزود: ایران خودرو افرادی را به عنوان مشتری خود می شناسد که در طرح های فروش این شرکت ثبت نام کرده و متن قرارداد به نام آنها ثبت شده باشد. در مواردی که نیاز به پیگیری مشتری است نیز ایران خودرو فقط پاسخگوی شخص ثبت نام کننده و نه دارنده وکالتنامه خواهد بود.
خان کرمی در پایان گفت: کلیه اقدامات مشابه شرکت ایران خودرو در راستای جلوگیری از واسطه گری و کوتاه کردن دست سودجویان است و امیدواریم بتوانیم که با به کار بستن این اقدامات، بخشی از نیاز مشتریان حقیقی و مصرف کنندگان نهایی را تامین کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۹ آبان ۱۳۹۷

    واقعا یه پارادوکس بزرگیه این حرف ها و صحبت ها! خودشون با دلال ها و مافیای خودرو سازی کار میکنن بعد خودشونم ممنوع میکنن! چیو ممنوع میکنی؟ کار خودتو؟

مطالب پیشنهادی