ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نتیجه 20 سال تفاوت تکنولوژی؛ رقابت درگ ب ام و 328i E36 با هیوندای i30 N [تماشا کنید]

در بین برخی افراد برداشتی وجود دارد که در گذشته خودروها بهتر از الان بودند. این افراد معتقدند که نسل های پیشین، نسبت به نسل های کنونی جذاب تر بوده و بیشتر با هدف راندن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

در بین برخی افراد برداشتی وجود دارد که در گذشته خودروها بهتر از الان بودند. این افراد معتقدند که نسل های پیشین، نسبت به نسل های کنونی جذاب تر بوده و بیشتر با هدف راندن و هیجان دادن به رانندگان تولید می شدند.

اگر چه این موضوع ممکن است تا حدی صحیح باشد، اما در مقابل به طور قطع یقین می توان گفت که اتومبیل های مدرن تا حد زیادی پیشرفته تر بوده و امن تر، اقتصادی تر، راحت تر و سازگارتر با محیط زیست هستند.

دست اندرکاران سایت carwow برای مقایسه نسل هایی متفاوت از خودروهای اسپرت، اخیرا یک مسابقه جالب ترتیب داده اند. در این مسابقه هاچ بک قدرتمند هیوندای i30 N به عنوان نماینده مدل های اسپرت کنونی، در برابر ب ام و سری 3 کوپه E36 قرار داده شده است. این خودروی باوارایی عمری در حدود 20 سال داشته و نماینده مدل های اسپرت قدیمی تر به شمار می رود.

Hyundai i30N vs E36 BMW 328i - DRAG & ROLLING RACE & BRAKE TEST (9)

نیروبخش هیوندای i30 N یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید 275 اسب بخار قدرت را دارد. در زیر کاپوت کوپه پا به سن گذاشته ژرمن ها هم یک موتور 2.8 لیتری شش سیلندر طبیعی انجام وظیفه می کند. این موتور تنفس طبیعی با بهینه سازی های انجام شده 225 اسب بخار قدرت در اختیار 328i E36 می گذارد.

Hyundai i30N vs E36 BMW 328i - DRAG & ROLLING RACE & BRAKE TEST (6)

با توجه به مشخصات، روی کاغذ محصول جدید کره ای ها باید برتر باشد. اما ژرمن ها همواره ثابت کرده اند که محصولاتشان فراتر از زمان خود بوده و می توانند علی رغم کهولت سن باز هم حرف هایی برای گفتن داشته باشند.

همانند دیگر مقایسه های قبلی، این رویارویی نیز از جذابیت های بالایی برخوردار بوده و تماشای آن به مخاطبین عزیز پیشنهاد می شود.

اگر به هر دلیلی فرصت تماشای ویدیوی فوق را ندارید، باید بگوییم که ب ام و 328i E36 در مسابقه درگ یک چهارم مایل، به لطف ارسال نیرو به محور عقب شروع خوبی را رقم زده و اندکی پیش می افتد. ولی با دور گرفتن موتور توربو و قدرتمند i30 N فاصله این دو لحظه به لحظه کمتر می شود.

نکته بسیار جالب توجه اینکه در مسابقه درگ هر دو خودرو همزمان از خط پایان عبور کرده و بطور مشترک رکورد 14.7 ثانیه را ثبت می کنند.

Hyundai i30N vs E36 BMW 328i - DRAG & ROLLING RACE & BRAKE TEST (3)

در تست شتابگیری ثانویه این هیوندای i30 N است که با تکیه بر 80 واحد گشتاور اضافی (380 نیوتن متر در برابر 300 نیوتن متر) بر رقیب آلمانی غلبه می کند. در تست ترمزگیری با سرعت 70 مایل (معادل 112 کیلومتر) در ساعت هم ترمزهای مدرن تر و تایرهای بهتر باعث برتری هاچ بک کره ای می شوند.

Hyundai i30N vs E36 BMW 328i - DRAG & ROLLING RACE & BRAKE TEST (5)

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که خودروهای این مقایسه از لحاظ قیمت اختلاف زیادی با هم دارند، طوری که هیوندای i30 N با قیمتی در حدود 28 هزار پوند تقریبا 10 برابر گران تر از کوپه دست دوم و قدیمی آلمانی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • naser gh
    naser gh | ۸ آبان ۱۳۹۷

    واقعا از هیوندای ناامید شدم

مطالب پیشنهادی