ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسگر سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ دو حسگر دوربین موبایل معرفی کرد؛ احتمال تعبیه در گلکسی اس 10

سامسونگ حسگرهای دوربین جدیدی برای گوشی های هوشمند با دوربین های چندگانه معرفی کرده است. دو حسگر جدید Isocell Bright GM1 با رزولوشن 48 مگاپیکسلی و Isocell Bright GD1 با رزولوشن 32 مگاپیکسلی هستند. هر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

سامسونگ حسگرهای دوربین جدیدی برای گوشی های هوشمند با دوربین های چندگانه معرفی کرده است.

دو حسگر جدید Isocell Bright GM1 با رزولوشن 48 مگاپیکسلی و Isocell Bright GD1 با رزولوشن 32 مگاپیکسلی هستند. هر دو مدل به گونه ای طراحی شده اند که به سازندگان امکان تعبیه دوربین های بیشتر در گوشی های هوشمند را بدهند و در عین حال ابعاد گوشی ها چندان افزایش نیابد.

پیکسل های هر دو حسگر اندازه ای 0.8 میکرونی دارند. همین موضوع موجب شده سامسونگ در حسگری کوچک رزولوشن بالایی را ارائه دهد. کره ای ها وعده داده اند که به لطف فناوری ایزوسل پلاس، با وجود اندازه کوچکِ پیکسل ها کارایی، بالا خواهد بود. علاوه بر این در صورتی که رزولوشن های پایین تر 12 و 8 مگاپیکسلی برای دستگاه های مجهز به GM1 و GD1 انتخاب شود حساسیت در نور کم تا حد حسگرهایی با پیکسل های 4 برابر بزرگتر افزایش می یابد.

حسگر سامسونگ

حسگر GD1 سامسونگ به قابلیت ثبت تصاویر HDR بلادرنگ مجهز است و می تواند تصاویری با رنگ های غنی تر را حتی در محیط های با نور کم یا با کنتراست های بالا ثبت کند. علاوه بر این به لرزشگیر تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ مجهز شده است.

سامسونگ از سال 2015 شروع به معرفی حسگرهای دوربین با پیکسل های میکرونی کرده بود و سال 2017 ابعاد پیکسل های را به 0.9 میکرون رسانده بود. پیکسل های کوچک تر امکان تولید حسگرهای ظریف تر را فراهم می کند اما در عین حال حسگرهای کوچک تر کیفیت پایین تری هم دارند. با این حال استفاده از چنین حسگرهایی می تواند یکی از راهکارهای مفید در دوربین های ثانویه یا کمکی باشد.

به گفته سامسونگ تولید حسگرهای GM1 و GD1 برای سه ماهه پایانی سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است. به این ترتیب انتظار می رود پرچمدار آتی سامسونگ، گلکسی اس 10در اوایل سال 2019 با دوربین های مجهز به این حسگر روانه بازار شود.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک ویدیویی و جعبه‌گشایی از موبایل وان پلاس 6T

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی