ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید ابزار ریکپچا به حل معما توسط کاربر نیاز ندارد

گوگل به تازگی ابزار «ریکپچا» را به نسخه 3 ارتقا داده که حالا به مدیران وبسایت ها اجازه می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران، ترافیک حاصل از فعالیت ربات ها را شناسایی کرده و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

گوگل به تازگی ابزار «ریکپچا» را به نسخه 3 ارتقا داده که حالا به مدیران وبسایت ها اجازه می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران، ترافیک حاصل از فعالیت ربات ها را شناسایی کرده و با آن مقابله کنند. تغییرات جدید فرآیند ورود به سایت ها را برای کاربران راحت تر کرده و دیگر به حل معما و نوشتن عبارات نامفهوم برای اثبات انسان بودن نیازی نیست.

ابزار جدید بر اساس نحوه تعامل به کاربران نمره می دهد

ابزار ریکپچا از ابتدا برای پایش ترافیک کاربران در وبسایت ها و مقابله با ربات های مزاحم طراحی شد اما به گفته گوگل، روش قبلی که تنها هنگام ورود به سایت کاربران را ارزیابی می کرد، برای شناسایی همه مزاحمان کافی نیست. به همین خاطر در روش جدید دیگر نیازی به کلیک کردن روی عکس مورد نظر نبوده و حالا Recaptcha v3 با نمره دادن به کاربران وبسایت، امکان شناسایی موارد مشکوک را برای مدیر فراهم می کند.

نمره مورد اشاره بر اساس نحوه تعامل کاربر با وبسایت به او تعلق گرفته و رقمی بین 0.0 و 1.0 خواهد بود. در این سیستم نمره دهی، 1.0 به معنی تعامل خوب و واقعی و 0.0 به معنی حضور ربات است.

ریکپچا

لازم به ذکر است که بر اساس اظهارات گوگل، سیستم امتیازی جدید علاوه بر صفحه ورود، در سایر صفحات وبسایت نیز قابل استفاده است که خصوصاً در بخش نظرات، بسیار کاربردی بوده و می تواند منبع کامنت های تبلیغاتی و سیستماتیک را شناسایی کند.

مدیر وبسایت نیز با تعیین محدوده مجاز نمره، که گوگل به صورت پیش فرض مقدار 0.5 را انتخاب کرده، قادر است برای کاربرانی که امتیاز کمتری می گیرند شرایط ورود خاص مانند ارسال ایمیل یا تأیید هویت دو فاکتوره در نظر بگیرد.

گفتنی است بر اساس گفته های گوگل، نحوه تعامل کاربر با وبسایت یکی از فاکتورهای مهم در امتیازدهی ریکپچا 3 بوده و به همین خاطر، به مدیران وبسایت ها پیشنهاد می شود ابزار مذکور را در صفحات مختلف مورد استفاده قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam Salimian
    Meysam Salimian | ۸ آبان ۱۳۹۷

    واقعا گوگل بهترین کیس ازدواجه ❤❤❤

مطالب پیشنهادی