ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد پرو ۲۰۱۸ در راه است؛ ۵ نکته از ویژگی‌های تبلت‌ بعدی اپل

غول تکنولوژی کوپرتینو یعنی اپل تا ساعاتی دیگر از آیپد جدید خود رونمایی خواهد کرد. اپل دو نوع آیپد جدید معرفی می‌کند که اندازه‌های متفاوتی خواهند داشت. اطلاعات زیادی از این تبلت‌ها در اختیار مخاطبان قرار ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

غول تکنولوژی کوپرتینو یعنی اپل تا ساعاتی دیگر از آیپد جدید خود رونمایی خواهد کرد. اپل دو نوع آیپد جدید معرفی می‌کند که اندازه‌های متفاوتی خواهند داشت. اطلاعات زیادی از این تبلت‌ها در اختیار مخاطبان قرار گرفته است، خصوصا مهرماه. در این مطلب گریزی زده می‌شود به همه‌ی ویژگی‌ها و انتظاراتی که می‌توانیم از آیپد‌های جدید غول آمریکایی داشته باشیم.

۱. استفاده از دوربین TrueDepth

یکی از بروزرسانی‌هایی که می‌توانید از آیپد‌های ۲۰۱۸ انتظار داشته باشید، مجهز شدن به دوربین‌های TrueDepth‌ است. اپل این سخت افزار را سال گذشته روی آیفون ایکس معرفی کرد و در آیفون‌های جدید هم از آن بهره برده است. با توجه به اندازه‌ی بزرگتر آیپد، کاربران دو گزینه برای تشخیص چهره در تبلت‌های پیش رو خواهند داشت.

طبق گزارشات به نظر می‌رسد سیستم عامل iOS 12.1 بتا که برای آیپد پرو تعبیه شده از تشخیص چهره به صورت Landscape و Portrait (عمودی و افقی) پشتیبانی خواهد کرد.

۲. استفاده‌ی اپل از A12X و یک پردازنده‌ی گرافیکی بزرگ

آیپد‌های جدید اپل احتمالا از چیپست A12X اپل بهره‌مند شده باشند. پردازنده‌ای که به نظر می‌رسد بسیار قدرتمند خواهد بود. اپل اندازه‌ی موتور عصبی به کار رفته در A12 را نسبت به چیپ قبلی افزایش داده بود، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اتفاق مشابهی راجع به A12X هم بیفتد. علاوه بر این، چیپست یاد شده از پردازنده‌ی گرافیکی شخصی سازی شده‌ی اپل بهره مند خواهد شد.

۳. بهره‌مندی از درگاه USB-C

یک بروزرسانی بزرگ که تحسین برانگیز به نظر می‌رسد، بهره مندی از پورت USB-C است. این ویژگی که اولین بار در شایعات مطرح شده بود به نظر رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. بهره‌مندی آیپد‌های جدید از این پورت باعث می‌شود این دستگاه نسبت به تبلت‌های قبلی اپل به ابزار متنوع تری متصل شود.

علاوه بر این، اپل می‌تواند ابزار متفاوت و متنوع زیادی را برای تبلت جدیدش ایجاد کند که بتوانند از USB-C استفاده کنند. مثل نمایشگر‌های خارجی که از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی از رزولوشن 4K باعث می‌شود کاربران حرفه‌ای بیش از گذشته به سمت تبلت جدید آمریکایی جذب شوند.

۴. طراحی جدید

اپل تصمیم گرفته تا به زیبایی تبلت‌های پیش رو توجه بیشتری نشان دهد. در شایعات اولیه راجع به این تبلت به نظر می‌رسید که تغییرات اعمال شده در دستگاه جدید غول کوپرتینو به صورت داخلی باشند. اما طبق تصاویر کارخانه‌ای که منتشر شد، متوجه شدیم که تبلت‌های جدید اپل گوشه‌های تیز تری خواهند داشت و همچنین طراحی خاص و منحصر به فرد تری دارند.

۵. افزایش طول عمر باتری

بالاخره اپل تصمیم گرفت طول عمر باتری تبلت جدید خود را نسب به دستگاه‌های قبلی افزایش دهد. به نظر می‌رسد اپل از پردازنده‌ی ۷ نانومتری در آیپد جدید استفاده کند که به طور حتم تا حد زیادی به بهینه سازی مصرف انرژی در تبلت جدید کمک خواهد کرد. علاوه بر این، iOS 12 به خودی خود در این زمینه عملکرد مطلوبی نشان داده است.

شما تغییرات آیپد‌‌های جدید اپل را چطور ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی