ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون 8150 دارای پردازنده‌ای 3 خوشه‌ای با 8 هسته خواهد بود

کوالکام قرار است بزودی از چیپست اسنپدراگون 8150 رونمایی کند؛ چیپستی که نه تنها نامی متفاوت با مدل های پیشین داشته، بلکه با فرآیند 7 نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته می شود و به تبع ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

کوالکام قرار است بزودی از چیپست اسنپدراگون 8150 رونمایی کند؛ چیپستی که نه تنها نامی متفاوت با مدل های پیشین داشته، بلکه با فرآیند 7 نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته می شود و به تبع آن پرفورمنس بهتر و مصرف انرژی کمتر را ارائه می کند. گفته می شود کوالکام در این چیپست از سه خوشه هسته جدید هم استفاده خواهد کرد که در صورت نیاز پرفورمنس را به بالاترین میزان ممکن می رسانند و در مواقع دیگر، از هسته های بهینه برای بهبود عمر باتری بهره می گیرند.

به گفته رولاند کوانت، خبرنگار کهنه کار خبرگزاری WinFuture، اسنپدراگون 8150 درست مثل کایرین 980 هواوی از سه خوشه هسته در طراحی خود بهره می برد. او ضمناً یکی از نخستین افرادی بود که نام گذاری متفاوت این چیپست و نیز تولید آن با فرآیند 7 نانومتری را افشا کرده بود. او در آن زمان گفت که علت استفاده از نام متفاوت، جلوگیری از اشتباه گرفتن چیپست ها و کمک به تمیز دادن چیپست های موبایل و چیپست های نوت بوک کوالکام از یکدیگر است.

برای اینکه ذهنیت بهتری درباره چیپست جدید اسنپدراگون داشته باشید باید گفت که کایرین 980 هم از 3 خوشه بهره می برد که به شرح زیر هستند:

  • 2 هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.60 گیگاهرتز
  • 2 هسته Cortex-A76 با فرکانس 1.92 گیگاهرتز
  • 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتر

بنابر آنچه کوانت به اشتراک گذاشته، اسنپدراگون 8150 شامل دو هسته Gold Plus می شود. این هسته ها احتمالاً با فرکانس بیشتری نسبت به سایر هسته ها عمل می کنند. از طرف دیگر با توجه به اینکه اسنپدراگون 845 قادر به کار با سرعت کلاک 2.80 گیگاهرتز در حالت معمول (و 2.96 گیگاهرتز روی موبایل ROG Phone ایسوس) است، می توان حدس زد که کوالکام هیچ مشکلی در رسیدن به فرکانس کاری 3.00 گیگاهرتز نخواهد داشت.

مکمل هسته های Gold Plus در این چیپست هم هسته های Gold خواهند بود که با سرعت کمتری فعالیت می کنند. بعد از این نوبت به هسته های سیلور می رسد که پایین ترین فرکانس را داشته و برای تسک های نه چندان شدید مثل پخش ویدیو و استریم استفاده می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی