ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از چیپست جدید A12X پرده برداشت؛ تا ۹۰ درصد عملکرد بهبودیافته نسبت به قبل

اپل درست چند هفته بعد از رونمایی چیپست A12 Bionic، بار دیگر در مراسم رونمایی آیپد پروی جدید از چیپست تازه ای با نام A12X Bionic پرده برداشت. این چیپ هم مثل مدل قبلی با فناوری ۷ ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۵

اپل درست چند هفته بعد از رونمایی چیپست A12 Bionic، بار دیگر در مراسم رونمایی آیپد پروی جدید از چیپست تازه ای با نام A12X Bionic پرده برداشت. این چیپ هم مثل مدل قبلی با فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است و ۱۰ میلیارد ترانزیستور دارد. این چیپست جدید به پردازشگر گرافیکی ۷ هسته ای و پردازنده ۸ هسته ای مجهز است.

چیپست جدید به شکل تک هسته ای ۳۵ درصد بهتر از قبل عمل می کند اما اوج توانایی چیپست وقتی است که به شکل چند هسته ای مورد استفاده قرار گیرد و در این حالت تا ۹۰ درصد بهتر از قبل عمل می کند. پردازشگر گرافیکی جدید نیز نسبت به قبل ۲ برابر سریعتر شده است. این چیپست جدید از حافظه داخلی تا ۱ ترابایت پشتیبانی می کند.

به گفته اپل این چیپست از نظر عملکرد گرافیکی در رده S-class ایکس باکس قرار می گیرد و از ۹۲ درصد تمام کامپیوترهای قابل حمل موجود سریع تر است.

A12X هم مثل نسل قبلی یک موتور پردازش عصبی ۸ هسته ای دارد که به دستگاه امکان در لحظه از قابلیت یادگیری ماشینی استفاده کند، مثلاً چهره کاربر را تشخیص دهد. این چیپ جدید در هر لحظه تا ۵ میلیارد پردازش انجام می دهد که رقم چشمگیری است، خصوصاً در مقایسه با چیپ پردازش عصبی قبلی اپل که ۲ هسته ای بود و در هر لحظه حداکثر ۵۰۰ میلیون پردازش انجام می داد.

محصولات اپل که به چیپست جدید مجهز هستند می توانند تصمیم گیری کنند که در هر لحظه کدام بخش از سیستم پردازش ها انجام دهد، موتور پردازش عصبی، پردازشگر گرافیکی یا پردازنده یا ترکیبی از هر سه.

یک نکته ی چشمگیر دیگر اینکه اپلیکیشن های ساخته شده با Core ML 2 (فریمورک یادگیری ماشینی اپل) روی چیپست A12X تا ۹ برابر سریعتر از چیپست های قبلی عمل می کنند، آن هم با مصرف تنها یک دهم انرژی نسبت به قبل. حتی سرعت باز شدن این اپلیکیشن ها روی چیپست جدید ۳۰ درصد از قبل سریعتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۸ آبان ۱۳۹۷

    بزرگترین تاجر فناوری دوباره دروغگویی رو شروع کرد.

مطالب پیشنهادی