ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از ۴ هزار سوئدی چیپست زیرپوستی دارند

گزارش شده که تا به حال هزاران سوئدی چیپست زیر پوستشان نصب کرد‌ه‌اند و چیپست زیرپوستی به یک ترند تبدیل شده است و کاربران سعی می‌کنند بدین روش، زندگی خود را آسانتر کنند. Biohax یکی از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

گزارش شده که تا به حال هزاران سوئدی چیپست زیر پوستشان نصب کرد‌ه‌اند و چیپست زیرپوستی به یک ترند تبدیل شده است و کاربران سعی می‌کنند بدین روش، زندگی خود را آسانتر کنند.

چیپست زیرپوستی

Biohax یکی از شرکت هایی است که این عمل را برای کاربران انجام ‌می‌دهد و چیپست‌هایی در پوست کاربران وارد می‌کند. اکنون این شرکت مدعی شده که  از ۵ سال پیش تاکنون بیش از ۴ هزار نفر سراغ این تکنولوژی رفته‌اند تا چیپست زیرپوستی را جایگزین کارت‌های احرازهویت، کلید‌ هوشمند، تگ یا بلیط قطار کنند.

چیپست‌ زیرپوستی که زیر پوست میان انگشت شست و اشاره کاربران  تزریق می‌شود، از تکنولوژی شناسایی با امواج رادیویی (radio-frequency identification یا RFID) استفاده می‌کند که در واقع فناوری مورد استفاده‌ی بسیاری از کارت‌های اعتباری و پاسپورت‌ها محسوب می‌شود.

چیپست زیرپوستی

این چیپست‌ها توسط تمامی دستگاه‌هایی که از تکنولوژی NFC پشتیبانی می‌کنند، قابل خواندن هستند و کاربر می‌تواند بدین طریق خرید‌هایش را پرداخت نماید. این چیپ‌ها نیاز به باتری یا شارژ ندارند و توسط بسیاری از تلفن‌های هوشمند نیز قابل خواندن هستند.

این چیپست‌ها در واقع عملکردی مشابه با کارت‌های فیزیکی، رمز عبور و امضاهای مختلف دارند و می توانند فرآیند خرید یا احراز هویت را سرعت ببخشند. البته ماهیت این دیوایس‌ها نگرانی‌های مختلفی ایجاد کرده و بسیاری نگرانند که دولت بتواند با استفاده از این چیپست‌ها موقعیت مکانی کاربران را تشخیص دهد.

چیپست زیرپوستی

سازدگان چیپست زیرپوستی مدعی شده‌اند که استفاده از آنها، موجب می‌شود که در ساخت کارت‌های پلاستیکی صرفه جویی شود و پسماند پلاستیکی کمتری تولید شود. این مسئله می‌توانست بسیار به حفاظت از محیط زیست کمک کند چرا که هم اکنون سالانه بیش از ۶ میلیون کارت مختلف تولید می‌شود.

این مسئله تقریباً به موج جدید کاربران سوئدی در شبکه‌‌های اجتماعی تبدیل شده اما کاربران معتقدند تنها مشکل این است که پس از تزریق چیپست‌های مذکور، کاربران مجبورند برای ارتقای آنها، عمل جراحی کنند. البته راه حلی برای این مسئله در نظر گرفته شده و دکتر‌ها قصد دارند یک لوله زیر پوست قرار دهند تا چیپست‌ها به راحتی از آن منطقه عبور کنند.

NFC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی