ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد پرو
تکنولوژی

رونمایی اپل از آیپد پرو ۲۰۱۸؛ چیپست قدرتمند و Face ID

اپل در ادامه رویداد امروز خود نسخه جدید آیپد پرو را به روی صحنه آورد که از شاخص ترین ویژگی های آن باید به حذف کلید فیزیکی هوم، پشتیبانی از شناسایی چهره و کاهش ضخامت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۹

اپل در ادامه رویداد امروز خود نسخه جدید آیپد پرو را به روی صحنه آورد که از شاخص ترین ویژگی های آن باید به حذف کلید فیزیکی هوم، پشتیبانی از شناسایی چهره و کاهش ضخامت و ابعاد بدنه اشاره کرد.

این نسخه اولین آیپد پرویی است که از کلید هوم فیزیکی بهره نمی برد و به این واسطه نمایشگر آن از نظر عمودی کمی کشیده تر شده است. در  هر چهار طرف صفحه از میزان حاشیه ها کاسته شده و برخلاف آیفون های جدید خبری از بریدگی نمایشگر نیست؛ در واقع دوربین سلفی سازگار با Face ID این دستگاه در حاشیه بالایی نمایشگر جا خوش کرده است.آیپد پرو ۲۰۱۸

آیپد پرو جدید در دو سایز ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی با پنل رتینای مایع که همان LCD است به دست کاربران می رسد. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این تبلت برخوردار بودن از چیپست ۷ نانومتری A12X بیونیک با ۱۰ میلیارد ترانزیستور است.

چیپست مذکور برای پردازش داده ها از ۸ هسته اصلی و ۷ هسته گرافیکی بهره می برد که نسبت به نسخه قبلی در حالت های تک و چند هسته ای به ترتیب ۳۵ درصد و ۹۰ درصد بهبود پیدا کرده است. «جان ترنس» که در حال معرفی این دستگاه است، مدعی شد که آیپد پرو ۲۰۱۸ به لطف این پیکربندی قدرتمند از کارایی مشابه با ایکس باکس وان اس در ابعادی کوچکتر برخوردار شده است.

به گفته اپل این پردازشگر گرافیکی ۱۰۰۰ برابر سریعتر از نسل قبل بوده و شبکه عصبی چیپست نیز تا ۵ تریلیون محاسبه را پیاده سازی کند. حافظه داخلی نیز از ۶۴ گیگابایت تا ۱ ترابایت متغیر خواهد بود.

به لطف کاهش حاشیه های اضافی نمایشگر ۱۲.۹ اینچی در ابعادی برابر با ۸.۵ در ۱۱ اینچ جای گرفته و ضخامت آن نیز با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به نسخه قبل از ۵.۹ میلی متر فراتر نمی رود.آیپد پرو ۲۰۱۸پنل پشتی دستگاه از شیشه ساخته نشده و به راحتی می توان حدس زد که این پنل آلومینیومی با شارژ بی سیم سازگاری ندارد. با این حال کمپانی سازنده با کنار گذاشتن درگاه لایتنینگ حالا پورت Type-C را به ارمغان آورده که نوید استفاده از تجهیزات جانبی در کنار این تبلت را می دهد.

اپل پنسل نیز به روزرسانی شده و با پشتیبانی از ژست های حرکتی امکان تغییر ابزار طراحی با لمس بدنه را فراهم می کند، برای مثال با دوبار لمس می توان پاک کن را انتخاب کرد. این قلم هوشمند حالا با بهره گیری از آهنربا نه تنها شارژ می شود بلکه با چسبیدن به بدنه خیال کاربر را بابت گم شدن راحت می کند.

کوپرتینویی ها مطابق معمول ظرفیت باتری را اعلام نکرده اند اما به گفته آنها با یک بار شارژ می توان تا ۱۰ ساعت با دستگاه کار کرد. امکان شارژ آیفون از طریق پورت USB-C آیپد پرو نیز وجود دارد.

مدل های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۱۸ از همین امروز و با قیمت های ۷۹۹ و ۹۹۹ دلاری پیش فروش شده اند و از چهارشنبه هفته آینده نیز راهی بازار خواهند شد. بهای مذکور برای نسخه ۶۴ گیگابایتی آیپد پرو در نظر گرفته شده و با افزایش حافظه داخلی هزینه خرید نیز بالاتر می رود:

قیمت نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۱۸:

  • ۶۴ گیگابایت: ۷۹۹ دلار
  • ۲۵۶ گیگابایت: ۹۵۰ دلار
  • ۵۱۲ گیگابایت: ۱۱۵۰ دلار
  • ۱۰۲۴ گیگابایت: ۱۵۵۰ دلار

قیمت نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۱۸:

  • ۶۴ گیگابایت: ۹۹۹ دلار
  • ۲۵۶ گیگابایت: ۱۱۵۰ دلار
  • ۵۱۲ گیگابایت: ۱۳۵۰ دلار
  • ۱۰۲۴ گیگابایت: ۱۷۵۰ دلار
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیر
    امیر | ۸ آبان ۱۳۹۷

    عالیه محصولات اپل. فقط خیلی گرونه! مخصوصا واسه ما ایرانیا...

  • Sav
    Sav | ۸ آبان ۱۳۹۷

    یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این تبلت برخوردار بودن از چیپست ۷ نانومتری A12 بیونیک است که پیش از این در آیفون های XR، XS و XS مکس شاهد آن بودیم.
    ---
    غلطه. سی‌پی‌یو آیپد‌ها A12X Bionic هست که اگه آماری که در مورد میزان افزایش قدرتش نسبت به نسل قبل دادن درست باشه، غوغا می‌کنه!

    • saeed
      saeed | ۸ آبان ۱۳۹۷

      آمار ک درسته منتها سیستم عامل موبایلیش ، دست و پاشو بسته ، یجورایی شیر تو قفسه وقتی بازی خاصی به اون قدرت براش نیست حالا قدرتش اندازه اکس باکس وان اس باشه یا نه اهمیتی نداره

مطالب پیشنهادی