ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا همچنان امیدوار به برقراری تماس با مریخ نورد «فرصت» است

مریخ نورد فرصت یا Opportunity سال سختی را پشت سر گذاشته است. طوفان شن در مریخ باعث شده ارتباط مریخ نورد فرصت با زمین قطع شود و تا به امروز تلاش‌ها برای برقراری مجدد تماس ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

مریخ نورد فرصت یا Opportunity سال سختی را پشت سر گذاشته است. طوفان شن در مریخ باعث شده ارتباط مریخ نورد فرصت با زمین قطع شود و تا به امروز تلاش‌ها برای برقراری مجدد تماس امکان پذیر نبوده است.

مرداد ماه امسال بود که ناسا مهلتی ۴۵ روزه برای «فرصت» تعیین کرد تا با زمین تماس بگیرد. مدت زمانی که به پایان رسیده و همچنان خبری از مریخ نورد کوچک نیست. اما ناسا تصمیم گرفته تا همچنان امید‌ به برقراری تماس با مریخ نورد کوچک را حفظ کند.

اواخر مهر ماه، ناسا اعلام کرد که شدت بادها در مریخ رو به افزایش است و ممکن است مقداری از خاک گرفتگی‌ها روی پنل‌های خورشیدی «فرصت» را از بین ببرد تا امکان برقراری تماس از زمین با این دستگاه امکان پذیر شود. ناسا در این باره گفته:

باد‌ها در مریخ رو به افزایش هستند -موضوعی که تیم «فرصت» آن را «فصل شن روبی» می‌نامد- و بین آبان تا دی ماه اتفاق می‌افتد و ممکن است باعث شود پنل‌های مریخ نورد پاک گردند. تیم [فرصت] امیدوار است تا با پاک شدن مقداری از این گرد و خاک مجددا تماس با مریخ نورد را امکان پذیر نماید.

ناسا با بازبینی شرایط تصمیم گرفت استراتژی قبلی خود مبنی بر پایان دادن به تلاش برای برقراری تماس با فرصت را حداقل تا اواسط دی ماه سال جاری به تعویق بیاندازد.

با افزایش شدت باد‌ها در مریخ ناسا امیدوار است پنل‌های مریخ نورد کوچکشان مجددا فعال شود و بتواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

ناسا قرار است مریخ نورد‌های جدیدی را در سال ۲۰۲۰ به سیاره‌ی همسایه‌مان ارسال کنند. اما در تلاشند تا مریخ نوردان کنونی را نیز حفظ کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی