ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش پلی استیشن 4 از 86.1 میلیون واحد گذشت

سونی اعلام کرد که فروش کنسول نسل هشتمی محبوبش یعنی پلی استیشن 4 از 86.9 میلیون واحد فراتر رفته است. در گزارش تازه سونی از سه ماه دوم سال مالی جاری به این موضوع اشاره ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

سونی اعلام کرد که فروش کنسول نسل هشتمی محبوبش یعنی پلی استیشن 4 از 86.9 میلیون واحد فراتر رفته است.

در گزارش تازه سونی از سه ماه دوم سال مالی جاری به این موضوع اشاره شده که پلی استیشن 4 در این مدت کوتاه بیش از ۳.۹ میلیون واحد فروش رفته که البته ۳۰۰ هزار نسخه کمتر از زمان مشابه در سال گذشته محسوب می‌شود.

به طور کلی این کنسول در سال مالی جاری که از آپریل 2018 آغاز شده بیش از ۱۷.۵ میلیون واحد فروش رفته است. از آن جهت که در حال نزدیک شدن به انتهای نسل هشتم و پایان عمر کنسول‌های جاری هستیم،‌ کاهش فروش پلی استیشن 4 به عنوان موفق‌ترین کنسول این نسل چندان دور از انتظار نیست.

اوضاع پلی استیشن در ضمینه‌های دیگر هم مساعد است و سرویس پلی استیشن پلاس هم‌اکنون ۳۴.۳ میلیون مشترک دارد که ۶.۲ میلیون نفر بیشتر از سال مالی گذشته محسوب می‌شود. فروش نرم‌افزاری پلی استیشن هم به ۷۵.۱ میلیون واحد در سه ماهه مالی دوم رسیده که ۵.۴ میلیون واحد بیشتر از سال ملی گذشته محسوب می‌شود.

پلی استیشن 4

البته ۲۸ درصد از این فروش به صورت دیجیتالی بودند که پیشرفتی یک درصدی نسبت به سهم فروش دیجیتالی بازی‌ها در سال مالی گذشته محسوب می‌شود.

پلی استیشن 4 از نظر انحصاری‌های موفق نیز دوران خوبی را پشت سرمی‌گذرد. در سال جاری، عناوین شناخته شده‌ای مانند God of War، اسپایدرمن و Detroit: Become a Human برای این کنسول عرضه شدند که همه آن‌ها عملکرد موفقی را از نظر جذب مخاطب و نظر منتقدان به جای گذاشتند. این نکته را هم نباید فروش کرد که هنوز هم انحصاری‌های دیگری مانند The Last of Us: Part 2 و Death Stranding در صف انتشار قرار دارند.

موفقیت‌های پلی استیشن 4 باعث شده که سونی از همین حالا ساخت پلی استیشن بعدی را تایید کند. پیش‌بینی می‌شود که کنسول بعدی این کمپانی اواخر سال آینده میلادی به صورت جهانی عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeidt
    Saeidt | ۸ آبان ۱۳۹۷

    God of war
    شاهکاره کلا یه دنیای دیگه س هرکی بازی نکرده نصف که نه کلا عمرش بر فناست ???
    البته با ps4 pro و روی تلویزیون 4k و hdr و وصل کنی به سیستم صوتی خوب چند کاناله
    اینجوری بازیش کنی میفهمی چیه ??????????

مطالب پیشنهادی