ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در سال 2015 گوشی هوشمند با دو نمایشگر ساخته بود

بنابر اخبار افشایی تازه، مایکروسافت در سال 2015 موبایلی مجهز به دو نمایشگر ساخته بود و از این منظر، از دیگر تولیدکنندگان دیوایس های این چنینی جلوتر بوده است. مایکروسافت به صورت رسمی چیزی در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

بنابر اخبار افشایی تازه، مایکروسافت در سال 2015 موبایلی مجهز به دو نمایشگر ساخته بود و از این منظر، از دیگر تولیدکنندگان دیوایس های این چنینی جلوتر بوده است. مایکروسافت به صورت رسمی چیزی در این باره نگفته، اما اخبار افشایی حاکی از آن هستند که اهالی ردموند دستگاهی مجهز به دو نمایشگر ساخته بوده که پنل های آن به کمک یک کاور نمایشگر در کنار یکدیگر قرار می گرفتند. مایکروسافت طراحی این دستگاه را طی سال 2015 تا حد زیادی پیش برده بود اما نتوانست آن را به مراسم رونمایی از موبایل لومیا 950 اکس ال برساند.

این دستگاه، مفهوم و ایده ای کاملاً متفاوت با دیوایس مرموز آندرومدا داشته و فاصله میان دو نمایشگر، به مراتب بیشتر از موبایل آتی مایکروسافت بوده است. گفته می شود علت ساخت این دستگاه، کنار زدن محدودیت های رایج اسمارت فون ها، آوردن مولتی تسکینگ به آنها و دسترسی به فضای بیشتر برای سرگرمی بوده است. مایکروسافت می خواست دستگاهی مبتکرانه برای کاربران بسازد و موبایل مورد اشاره، عملی ترین راهکار برای مشکلاتی بوده که کاربران در آن زمان تجربه می کردند.

تصمیم مایکروسافت هرچه که بوده، امروز نوبت دیگر تولیدکنندگان است تا دیوایس هایی مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر و تاشو ساخته و نخستین افتخارات را از آن خود کنند. حالا که سه سال از آن زمان گذشته، راهکار مایکروسافت دیگر چندان هوشمندانه به نظر نمی رسد و عرصه توسعه موبایل در مرحله ای کاملاً متفاوت به سر می برد.

بنابر هرآنچه تا به امروز شنیده ایم، اکثر تولیدکنندگان موبایل های هوشمند به دنبال عرضه دیوایس هایی مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر همراه با پشتیبانی از شبکه 5G هستند. شرکت هایی مانند سامسونگ، ال جی و هواوی از همین حالا توسعه این دستگاه ها را آغاز کرده اند و طی سال آتی میلادی، فرصتی برای استفاده از آنها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی