ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار تلفن همراه
تکنولوژی

تعداد سیم‌کارت‌ها در کشور ثابت ماند؛ بیش از ۹۰ میلیون نفر مشترک تلفن همراه هستند

بر اساس آخرین آمار منتشر شده هم اکنون تعداد ۹۰ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۹۳ مشترک موبایل در کشور به ثبت رسیده و ضریب نفوذ این فناوری در کشور ۱۱۰ درصد است. در همین ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵

بر اساس آخرین آمار منتشر شده هم اکنون تعداد ۹۰ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۹۳ مشترک موبایل در کشور به ثبت رسیده و ضریب نفوذ این فناوری در کشور ۱۱۰ درصد است. در همین حال ۸۲.۶۴ درصد جاده های کشور از جمله جاده های اصلی، فرعی و ریلی تحت پوشش موبایل قرار دارند.

طبق آمارهای منتشر شده از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات که در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار داده شده است، وضعیت رشد دسترسی تلفن همراه در کشور تقریبا به اشباع رسیده و ضریب نفوذ این فناوری ارتباطی نسبت به سال گذشته، بدون تغییر باقی مانده است.

این درحالی است که تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۹۶ حدود ۸۸.۵ میلیون نفر بود و ضریب نفوذ موبایل در این سال نیز ۱۱۰ درصد گزارش شده است.

آمار تلفن همراه

براساس این آمار، تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۹۲ حدود ۶۴ میلیون نفر بود که در سال ۹۳ به ۷۱ میلیون، در سال ۹۴ به ۷۶ میلیون و در سال ۹۵ به ۸۳ میلیون نفر رسید و طی این سال ها روند رو به رشدی را در خصوص افزایش تعداد مشترکان موبایل و سیم کارت شاهد بودیم.

در همین حال ضریب نفوذ موبایل در سال ۹۲ حدود ۸۳ درصد و در سال ۹۳ حدود ۹۱ درصد بوده است. همچنین درسال ۹۴ ضریب نفوذ موبایل به ۹۶ درصد و درسال ۹۵ ضریب نفوذ به ۱۰۴ درصد رسیده است.

شواهد نشان می دهد که درسال ۹۶ و ۹۷ (تاکنون) ضریب نفوذ موبایل درکشور حدود ۱۱۰ درصد گزارش شده که این رقم از توقف رشد به معنای اشباع شدن جامعه از دسترسی به موبایل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی