ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صفحه‌ی انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در توییتر شامل اخبار دروغین است

روز گذشته توییتر صفحه‌ای جدید ایجاد کرد که تمرکزش روی انتخابات میان دوره‌ای آمریکاست. کاربران در صفحه‌ی یاد شده می‌توانند توییت‌های مربوط به انتخابات میان دوره‌ای را در دو تب مجزا مشاهده کنند. یکی از ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

روز گذشته توییتر صفحه‌ای جدید ایجاد کرد که تمرکزش روی انتخابات میان دوره‌ای آمریکاست. کاربران در صفحه‌ی یاد شده می‌توانند توییت‌های مربوط به انتخابات میان دوره‌ای را در دو تب مجزا مشاهده کنند. یکی از تب‌ها با عنوان «Latest» یا آخرین توییت‌هاست و در تبی دیگر «Top Commentary» قابل مشاهده است که به نمایش توییت‌های برتر و بیشتر توجه شده می‌پردازد.

در نسخه‌ی موبایل تبی دیگر به نام «News» وجود دارد که به صورت جداگانه برای هر ایالت دارای بخش‌های متفاوتی است. البته در حالی که این صفحه به منظور بالابردن اطلاعات کاربران تعبیه شده، بیشتر به پوشش توییت‌های توام با توهم توطئه و اطلاعات غلط می‌پردازد. همچنین در این بین امکان وجود ربات‌ها نیز وجود دارد.

در این صفحه توییتی مشاهده شده از فعال سیاسی مطرح آمریکا «بیل میچل» که ادعا کرده دموکرات‌ها پول زیادی برای کاروان هندوراسی خرج کرده‌اند تا بحرانی جدید راجع به جداسازی خانواده‌های مهاجر در آمریکا ایجاد کنند.

توییت اشتباه دیگری ادعا کرده که «مارک مولینارو» کاندید جمهوری خواه از رقابت برای فرمانداری شهر نیویورک دست کشیده و در توییتی دیگر آمده که «کید راک» خواننده‌ی آمریکایی به دنبال این است تا به عنوان سناتور میشیگان انتخاب شود. برخی دیگر ادعا‌های واهی دیگری که هیچ دلیل و مدرکی برای آن‌ها وجود ندارد را منتشر می‌کنند.

یکی از سخنگویان توییتر در این باره اظهار داشته که یک الگوریتم طبق برخی کلمات کلیدی، توییت‌ها را جمع آوری می‌کند و در این بخش به نمایش می‌گذارد. البته اطلاع بیشتری راجع به این کلمه‌های کلیدی ارائه نکرد.

همانند فیسبوک، توییتر هم در تلاش است تا جای ممکن جلوی پخش اطلاعات غلط و ناکارآمد را بگیرد تا مثل انتخابات سال ۲۰۱۶ تاثیر اکانت‌های جعلی در انتخابات آمریکا بالا نرود. اما با پوشش خبر‌های غلط و توییت‌های افرادی که از توهم توطئه رنج می‌برند این صفحه به نظر آنچنان مناسب انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نیست.

«جک دورسی» مدیرعامل توییتر پیش‌تر به خاطر پوشش اخبار غلط در توییتر مورد انتقاد قرار گرفته بود و در این باره اعلام کرد که این شرکت نسبت به حذف اخبار دروغ هم تردید به خرج می‌دهد چرا که کارمندان این شرکت نمی‌توانند قاضی مناسبی برای تشخیص درست یا غلط بودن اخبار منتشر شده در توییتر باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی