ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین داک در سیستم عامل مک

اعمال تغییرات ظاهری در حالات پیش فرض سیستم عامل با استفاده از نرم افزار‌های شخص ثالث بسیار جذاب است. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به جایگزین‌های موجود برای داک سیستم عامل مک ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اعمال تغییرات ظاهری در حالات پیش فرض سیستم عامل با استفاده از نرم افزار‌های شخص ثالث بسیار جذاب است. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به جایگزین‌های موجود برای داک سیستم عامل مک (همان نواری که پایین صفحه‌ی این سیستم عامل قابل مشاهده است). با ما همراه باشید.

نحوه حذف داک پیش فرض در سیستم عامل مک

اگر می‌خواهید داک موجود در سیستم عامل‌تان را با نرم افزاری دیگر جایگزین کنید، ابتدا باید به غیر فعال کردن آن بپردازید. البته هیچ گزینه‌ای برای این منظور در تنظیمات وجود ندارد که بتوانید این کار را به سادگی به انجام برسانید.

دلیل این موضوع این است که داک در مک مسئولیت بسیار مهمی در اختیار دارد. حتی Finder بدون دسترسی به داک امکان باز شدن نخواهد داشت.

به همین دلیل، به جای غیر فعال کردن آن، می‌توان با استفاده از یک دستور، ویژگی پنهان سازی خودکار آن را به ۱۰۰۰ ثانیه افزایش داد تا از دید پنهان شود. برای این کار ترمینال را باز کنید و دستور زیر را در آن تایپ کنید:

defaults write com.apple.dock autohide-delay -float 1000; killall Dock

هر زمان که خواستید همه چیز را به حالت قبلی برگردانید دستور زیر را در ترمینال تایپ کنید:

defaults delete com.apple.dock autohide-delay; killall Dock

همچنین به یاد داشته باشید که هر زمان می‌توانید با استفاده از کلید‌های ترکیبی Option + Command + D این نوار را به صورت دستی باز کنید.

معرفی جایگزین داک در سیستم عامل مک

TabLauncher

جایگزین داک در سیستم عامل مک

نرم افزار TabLauncher در صدر لیست سه تایی این مطلب قرار می‌گیرد، چرا که ویژگی‌های قابل توجه بسیار مناسبی را در اختیار دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این نرم افزار سرعت بسیار مطلوبی دارد و عملکردش حتی مطلوب‌تر از داک پیش فرض سیستم عامل است.

همچنین با استفاده از TabLauncher همه‌ی آیکن‌ها در تب‌های مختلف گروه‌بندی می‌شوند که این گروه‌بندی هم قابل تنظیم خواهد بود. همچنین یکی از ویژگی‌های جالب آن این است که قبل از باز کردن پنجره‌ها پیش نمایشی از نرم افزار مورد نظرتان را نمایش می‌دهد.

تم پیش فرض این نرم افزار کمی در نسخه‌های جدید مک متناسب نمایش داده نمی‌شوند. بنابراین تغییر آن‌ به تم Simple که همراه با رنگ خاکستری عرضه شده می‌تواند جلوه‌ی جالب تری به آن بدهد.

جایگزین داک در سیستم عامل مک

همچنین به طور پیش فرض در سمت راست صفحه، نمایش داده می‌شود و به نظر می‌رسد که هیچ راه حلی برای این مشکل در تنظیمات آن وجود ندارد. اما امکان حرکت دادن آن به شکل Drag & Drop میسر شده است.

به طور پیش فرض، باز شدن داک جدید با تاخیر مواجه است چرا که طوری برنامه ریزی شده که نشانگر ماوس در لبه‌ی تصویر مدتی آرام بگیرد. البته شما می‌توانید این تاخیر در TabLauncher را کاهش دهید.

جایگزین داک در سیستم عامل مک

نرم افزار TabLauncher دارای نسخه‌ی لایت است که همه‌ی ویژگی‌های بالا را دارد اما تنها می‌توانید به ایجاد سه تب در آن بپردازید. برای استفاده از همه‌ی ویژگی‌های آن می‌توانید این نرم افزار را از App Store با قیمت ۴ دلار تهیه کنید تا دیگر با محدودیتی رو به رو نباشید.

ActiveDock

جایگزین داک در سیستم عامل مک

اپلیکیشن ActiveDock تا حد زیادی شبیه به تسک بار ویندوز است و از یک منوی استارت بهره‌مند شده است. این اپلیکیشن از لحاظ ظاهری به مراتب بهتر از TabLauncher است اما سرعت و عملکرد ضعیف تری نسبت به اپلیکیشن صدرنشین لیست دارد.

جایگزین داک در سیستم عامل مک

با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در فولدر‌های مختلف جای دهید و همچنین می‌توانید آیکن‌های شخصی سازی شده‌ای برای همه‌ی اپلیکیشن‌های خود انتخاب کنید. در مقایسه با TabLauncher این اپلیکیشن قدرت مدیریت بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

جایگزین داک در سیستم عامل مک

به هر ترتیب اگر شما طراحی منحصر به فرد را به کارایی اپلیکیشن‌ها ترجیح می‌دهید یا اینکه به طراحی ویندوز و بهره‌مند شدن از منوی استارت علاقمند هستید، شاید استفاده از این اپلیکیشن گزینه‌ی مطلوبی محسوب شود. البته لازم به ذکر است که قیمت این اپلیکیشن ۲۰ دلار است که قبل از خرید می‌توانید از دوره‌ی رایگان آن با همه‌ی ویژگی‌های یاد شده استفاده کنید.

Alfred

جایگزین داک در سیستم عامل مک

شاید یکی از کاربرانی باشید که علاقه‌ای به استفاده از ماوس برای گشت و گذار در اینترنت نداشته باشید. Spotlight در سیستم عامل مک (Command + Space می‌تواند این اپلیکیشن را برایتان باز کند) به شما اجازه می‌دهد تا نرم افزار‌های مورد نظر خود را از طریق کیبورد اجرا کنید.

آلفرد در واقع یک اپلیکیشن جایگزین برای داک در سیستم عامل مک محسوب نمی‌شود، بلکه جایگزینی برای Spotlight است. شما می‌توانید در کنار یکی از دو اپلیکیشنی که پیشتر آن‌ها را معرفی کردیم از این نرم افزار هم استفاده کنید. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد با استفاده از آن به گشت و گذار در اینترنت بپردازید یا از ماشین حساب استفاده کنید یا خیلی از کار‌های دیگر.

نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن بسیار قدرتمند است و می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای Spotlight‌ باشد. نسخه‌ی حرفه‌ای یا پولی این اپلیکیشن که PowerPack نام دارد برخی از کارایی‌های این نرم افزار را ارتقا داده و به صورت داخلی در بسیاری از اپلیکیشن‌ها کار شده است و حتی به شما اجازه می‌دهد با برخی از دستورات ترمینال را بدون باز کردن ترمینال فراخوانی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی