ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هک آیفون های دارای iOS 12.1 به سادگی امکان پذیر است [تماشا کنید]

تنها چند ساعت از عرضه‌ی جدیدترین بروزرسانی اپل می‌گذرد که یکی از علاقمندان به حوزه‌ی امنیت موفق شد یک بار دیگر راهی برای دور زدن قفل اپل بیابد. موضوعی که این امکان را در اختیار ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

تنها چند ساعت از عرضه‌ی جدیدترین بروزرسانی اپل می‌گذرد که یکی از علاقمندان به حوزه‌ی امنیت موفق شد یک بار دیگر راهی برای دور زدن قفل اپل بیابد. موضوعی که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بدون استفاده از رمز عبور، به همه‌ی اطلاعات خصوصی مخاطبان یک آیفون قفل شده دست یابند.

«خوزه رودریگز» یکی از محققان اسپانیایی در زمینه‌ی هک و امنیت، ویدیویی منتشر کرده و در آن به انجام این فرایند اقدام می‌کند تا باگ جدید سیستم عامل iOS 12.1 را نمایش دهد.

بر خلاف روش‌های قبلی ارائه شده توسط این محقق، روش جدید ارائه داده شده بسیار ساده تر به نظر می‌رسد. نکته‌ی جالب اینجاست که این مشکل پشت یکی از ویژگی‌های جدید بروزرسانی جدید iOS‌ پنهان شده که فیس تایم گروهی نام دارد و به تازگی توسط اپل معرفی گردیده است.

برای دور زدن قفل آیفون‌ها می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • با استفاده از یک آیفون، با آیفون هدف قرار گرفته شده تماس بگیرید (اگر شماره تلفن فرد مورد نظر را ندارید کافیست از سیری بپرسید «who I am» یا از سیری بپرسید که به صورت شماره به شماره با شما تماس بگیرد یا حتی با استفاده از سیری با تلفن خودتان تماس بگیرید).
  • به محض اینکه تماس برقرار شد، فیس تایم را از روی صفحه فراخوانی کنید.
  • حال به انتهای منوی سمت راست بروید و گزینه‌ی «Add Person» را بزنید.
  • سپس گزینه‌ی (+) را فشار دهید تا به همه‌ی لیست مخاطبین آیفون دسترسی پیدا کنید و با استفاده از تاچ سه بعدی، می‌توانید اطلاعات بیشتری از مخاطبین ببینید.

از آنجایی که برای اعمال این نفوذ نیاز به فیس تایم الزامیست، باید حتما با استفاده از یک آیفون دیگر تماس را برقرار نمایید.

هک جدید ارائه شده برای دور زدن قفل آیفون‌ها به نظر می‌رسد روی تمامی مدل‌های جدید آیفون مثل آیفون ایکس و دستگاه‌های ایکس اس که از آخرین بروزرسانی iOS بهره می‌برند امکان پذیر باشد.

از آنجایی که فعلا راه حلی برای این مشکل وجود ندارد، به نظر می‌رسد کاربران آیفون باید منتظر ارائه‌ی آپدیتی جدید از طرف اپل باشند.

در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به این فرایند را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • meyoucat
    meyoucat | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    خخخخخ حالا فنای اپل میان میگن:
    درسته آیفون به راحتی هک میشه اما عوضش امنیت داره ?

  • نیما
    نیما | ۹ آبان ۱۳۹۷

    چطوری این روش ها رو پیدا می کنن ، من نمیدونم ?

مطالب پیشنهادی