ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساماندهی پیامک های تبلیغاتی
تکنولوژی

رگولاتوری ۲۲ هزار سیم کارت مزاحم را قطع کرد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی را به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی، قطع کرد. ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی از چند ماه ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی را به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی، قطع کرد.

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی از چند ماه قبل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ساماندهی خدمات پیامکی در راستای تامین رضایت مشترکین خبر داده و گفته بود:

«اپراتورها باید ارسال پیامک‌های انبوه از سرشماره‌های شخصی را ردیابی و قطع کنند، همچنین ایجاد یک سامانه در دسترس و قابل استفاده برای همه مشترکین برای انتخاب نوع پیامک‌های دریافتی الزامی است.»

«حسین فلاح جوشقانی»، دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از ساماندهی با اشاره به ضرورت حفظ کامل حقوق مشترکین به مصوبه ۲۷۰ این سازمان اشاره کرده بود که در آن خدمات محتوایی پیامکی به چند دسته تقسیم شده‌اند:

«خدمات محتوایی پیامکی به دو دسته انبوه و ارزش افزوده تقسیم شده و براساس آن ارسال خدمات پیامکی انبوه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای مشترکان رایگان است. اما ارسال این دسته از پیامک‌ها بدون دریافت رضایت مشترک ممنوع شده و ارایه‌کننده خدمت پیامکی حق ندارد بدون کسب اجازه قبلی از مشترک، این پیامک‌ها را ارسال کند.»

همچنین به منظور برخورد و ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی، سامانه ۸۰۰ راه اندازی شده بود. چنانکه پیش از این «نسترن محسنی» توضیح داده بود:

«امکان ثبت سرشماره های پیامکی ممکن شد و به دلیل عملکرد مناسب این سامانه، ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی ارسال کنندگان از طریق شماره های شخصی آغاز شد. در این راستا نیز هم اکنون ضابطه این است که اگر در طول شبانه روز از طریق سرشماره‌های شخصی موبایل از یک تعدادی بیشتر و به شکل یکطرفه، این پیام ها ارسال شود، به عنوان اسپم شناخته شده و مسدود می‌شوند.»

و حالا هم این سازمان درپی ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از سیم شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند حدود ۲۲ هزار سیم کارت را قطع کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۹ آبان ۱۳۹۷

    نزدیک سه هفتست ایرانسل دارم
    نصف پیام های گوشیم تبلیغ حجم و کوفت ایرانسله
    صد رحمت به همراه اول این ایرانسل پر تبلیغات از صبح خروس خون تا ... صدای پیامک های این مسخره شده مزاحم من

    اخه یکی پیامک تبلیغاتی نخواد کیو باید ببینه

  • poison1364
    poison1364 | ۹ آبان ۱۳۹۷

    همین امروز از صبح تا الان ۶ تا پیام تبلیغاتی از شماره های شخصی برام اومده!!!

    • mortezaniksard
      mortezaniksard | ۹ آبان ۱۳۹۷

      حتما اونا سیم کارتای مراحم بودن نه مزاحم?

مطالب پیشنهادی