ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اخبار آزادراه تهران شمال؛ انسداد آزادراه شش روز دیگر ادامه خواهد یافت

فرماندار ویژه شهرستان کرج به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که آزادراه تهران شمال که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

فرماندار ویژه شهرستان کرج به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که آزادراه تهران شمال که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور را با خود به همراه خواهد داشت. این آزادراه به دلیل همجواری در قسمت هایی از مسیر با سد کرج و منطقه واریان می تواند مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند و از جاذبه‌های گردشگری بالایی برخوردار است.

در این مطلب می‌توانید کلیه خبرها و تغییر و تحولات مربوط به افتتاح و بهره برداری از اتوبان تهران- شمال را مشاهده فرمایید.

باند جدید آزادراه تهران شمال با حضور رییس جمهور افتتاح شد [به روز رسانی] - تیر 1402

صبح روز پنجشنبه پانزدهم تیرماه، باند جدید آزادراه تهران شمال افتتاح شد. در این مراسم « سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «سید پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان حضور داشتند.

این باند مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران به سوی مازندران است که حدود 17 کیلومتر طول دارد. این مسیر دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می‌کند. حاصل افتتاح باند دوم آزادراه تهران – شمال، کاهش 30 دقیقه‌ای زمان سفر به شمال کشور خواهد بود. این مسیر شامل ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل است.

انسداد آزادراه تهران - شمال شش روز دیگر ادامه خواهد یافت [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور اعلام کرد: «عملیات عمرانی در آزادراه تهران - شمال که از ابتدای این هفته شروع و باعث انسداد این آزادراه شده بود به مدت ۶ روز دیگر ادامه خواهد یافت. در همین راستا نیز این آزادراه تا تاریخ سوم آبان ماه مسدود است.»

سرهنگ احمد شیرانی گفت: «هموطنان در صورت نیاز به تردد می‌توانند از جاده کرج چالوس، جاده هراز و فیروزکوه تردد کنند.»

پیش‌بینی می‌شود از روز پنجشنبه این هفته شاهد بارش برف و باران در اکثر جاده‌های کشور به خصوص در استان‌های شمالی باشیم و به همین جهت نیز پلیس توصیه می‌کند که با توجه به لغزندگی جاده‌ها و شرایط بارندگی شهروندان از مسافرت‌های غیر ضروری به مقصد استان‌های شمالی کشور خودداری کنند.

قطعه دوم آزادراه تهران-شمال اواخر مرداد افتتاح می‌شود [به روز رسانی] - تیر ۱۴۰۰

امیر بهمنی امروز دوشنبه 7 تیر در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران - شمال اظهار کرد: «بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار البرز و بازدیدهای مکرر از این پروژه بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات این پروژه برطرف شده است.»

وی بیان کرد: «بر این اساس مقرر شده است تونل شرقی پروژه به طول 6.4 کیلومتر از پیچ سرهنگ تا پل زنگوله تا کمتر از 45 روز دیگر زیر بار ترافیکی رود.»

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز بیان کرد: «نظر به اینکه این آزاد راه ملی است و تأثیر قابل ملاحظه‌ای در تسهیل عبور و مرور و امنیت سفرهای هموطنان خواهد داشت، رفع موانع اجرایی برای تسریع در عملیات عمرانی مورد تاکید استاندار بوده و تمام توان استان را در این راه به کار بسته و با تمام قوا در این مسیر گام بر می‌داریم.»

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن 32 کیلومتر است، باعث می‌شود مسیر فعلی تهران-کرج-چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاه‌تر شود.

این مسیر در ادامه به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه می‌یابد و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

زمان بهره‌برداری از قطعه دوم اتوبان تهران-شمال مشخص شد [به روز رسانی] - تیر ۹۹

خیرالله خادمی در جلسه بررسی روند تکمیل پروژه‌های راه سازی در حوزه البرز که روز سه شنبه 31 تیرماه در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه بهره برداری یک باند از منطقه 2 آزادراه تهران-شمال تا پایان سال در دستور کار است.

در این رابطه، منابع مالی که در این بازدید تعهد داده شد، تا حدود 60 درصد از سهم دولت ابلاغ و تامین شده است و مقدار باقی مانده نیز در زمان مقرر اجرایی می‌شود. یشرفت فیزیکی منطقه 2 به 32 درصد رسیده و برای یک باند مورد تعهد حدود 40 درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تدابیر لازم را برای بهره‌برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار 1400 اتخاذ کرده‌ایم.

دلیل بازگشت باجه‌های عوارضی به آزادراه تهران-شمال چیست؟ [به روز رسانی] - تیر 99

اسفندماه سال گذشته منطقه یک آزادراه تهران-شمال با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان افتتاح شد تا یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی و راهسازی کشور که به گفته مسئولان جزو پیشرفته ترین پروژه‌های چهل ساله اخیر بود، رونمایی شود.

یکی از ویژگی‌های این آزادراه، الکترونیکی بودن پرداخت عوارض در این مسیر است و مردم دیگر نیازی نبود برای پرداخت عوارض این آزادراه در صف‌های طولانی باجه های آن منتظر بمانند.

باجه های عوارضی به آزادراه تهران-شمال بازگشتند و مردم مانند گذشته باید در صف‌های طولانی منتظر پرداخت کردن عوارض آزادراهی شان باشند.

البته باجه‌های عوارضی در مسیر برگشت فعال نیستند و مردم به صورت الکترونیکی آن را پرداخت می‌کنند اما در مسیر برگشت از جاده چالوس به سمت تهران باید در انتهای مسیر در صفوف ماشین‌ها منتظر بمانند تا عوارضشان را که نداده‌اند پرداخت کنند.

با توجه به اظهارات گذشته مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و سرمایه‌گذاران آزاد راه های مختلف به نظر می‌رسد، دلیل بازگشتن باجه‌های عوارضی به آزادراه تهران-شمال این مسئله است که مردم عوارض الکترونیکی شان را پرداخت نمی‌کنند و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند بیش از این منتظر بازگشت سرمایه شان از طریق عوارضی‌هایی که مردم نمی‌دهند، باشند.

به عبارت دیگر می توان گفت که پرداخت الکترونیکی عوارض حالا با چالشی تازه مواجه شده است که می تواند گریبان سایر آزاد راه های کشور را نیز بگیرد، مگر آنکه قانون گذاران بتوانند مسیر قانونی تازه ای برای تشویق و ترغیب مردم به پرداخت زود هنگام عوارض ابداع نمایند.

افتتاح باند رفت قطعه 2 آزادراه تهران- شمال تا بهار 1400 [به روز رسانی] - تیر 99

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است: «باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تا قبل از بهار ١۴٠٠ با اعتبار ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان تکمیل می‌شود. تکمیل کل قطعه دوم آزادراه تهران- شمال پنج سال طول می‌کشد. ۵٠ درصد سرمایه‌گذاری ساخت این قطعه با دولت و ۵٠ درصد دیگر با بنیاد مستضعفان است.»

«محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است: «به نظر می‌رسد برای تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست که تا کنون ۹۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. برای ۲۱۰۰ میلیارد باقی هم بنا شده دولت ۴۵۰ میلیارد از سهم خود را ظرف دو هفته آینده به پروژه تزریق کند.»

ویژگی های فاز یک آزادراه تهران - شمال [به روز رسانی] - اسفند 98

طول فاز یک آزادراه تهران-شمال، ۳۲کیلومتر است که مسیر فعلی غرب تهران تا شمال را به میزان ۶۰کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

ورودی مسیر اتوبان تهران شمال از تقاطع بزرگ‌راه آزادگان و بزرگ‌راه همت آغاز می‌شود، پس‌از گذر از منطقه‌های کن، سولقان و امام‌زاده عقیل، با تونل تقریبا پنج‌کیلومتری تالون، منطقه کوهستانی توچال را قطع می‌کند و در شمال آن و پس‌از گذر از دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد.

45 درصد از این مسیر ۳۲کیلومتری، یعنی حدود ۱۵.۵کیلومترش، در تونل و یا از روی پل می‌گذرد.

ساخت فاز یک آزادراه از ۲۳ سال پیش آغاز شده بود و البته از سال ۱۳۹۱ فاز چهارم و پایانی آزادراه تهران-‌شمال که مرزن‌آباد را به چالوس می‌رساند، راه‌افتاده بود و حالا دو فاز دوم و سوم آن هنوز راه نیفتاده است.

نقشه مسیر اتوبان تهران شمال

قیمت عوارضی آزادراه تهران شمال کاهش یافت [به روز رسانی] - اسفند ماه 98

در ابتدا وزارت راه و شهرسازی مبلغ عوارض آزادراه تهران شمال را 25 هزار تومان برای ایام عادی و 35 هزار تومان در ایام آخر هفته و پیک ترافیک اعلام کرد. این درحالیست که پیش از این قیمت کمتر از 50 هزار تومان برای نرخ بخش نخست آزادراه تهران شمال اعلام شده بود که حواشی متعددی را به همراه داشت.

در نهایت و در پی تماس مستقیم رئیس جمهور با وزیر راه و شهر سازی، بهای در نظر گرفته شده برای عوارضی آزادراه تهران شمال 5000 تومان کاهش یافت و رقم نهایی به 20 و 30 هزار تومان برای ایام عادی و ایام آخر هفته و پیک ترافیک رسید.

آزادراه تهران شمال به‌طور رسمی افتتاح شد [به روز رسانی] - اسفند ماه 98

نرخ عوارض آزادراه تهران شمال چقدر است؟ [به روز رسانی] - بهمن ماه 98

معاون وزیر راه اخیرا در مصاحبه ای با تاکید بر کاهش 1.5 ساعته در مسیر حرکت تهران شمال و صرفه جویی 10 لیتری سوخت با افتتاح این آزاد راه، از تلاش دولت برای کاهش رقم عوارضی آزادراه تهران شمال سخن گفته است.

براساس برآوردهای اولیه، رقم پیشنهادی شرکت سرمایه گذاری پروژه در حدود 50 هزار تومان تعیین شده است اما مسئولان ذی ربط قصد دارند تا با افزایش مدت زمان بهره برداری، نرخ عوارضی قطعه یک مسیر تهران-شمال را تا حدود 40 هزار تومان کاهش دهند و به نظر می رسد که در صورت توافق طرفین رقمی بین 40 الی 50 هزار تومان به عنوان نرخ نهایی عوارض این مسیر اعلام خواهد شد.

شروع آزمایشی آزادراه تهران – شمال [به روز رسانی] - بهمن ماه 98

حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دستور داد از امروز رفت و آمد آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال آغاز شود.

حسن روحانی به وزارت راه و شهرسازی دستور داد با توجه به تکمیل بخشی از آزادراه تهران – شمال، رفت و آمد آزمایشی در قطعه یک این آزادراه از فردا آغاز و در اوایل اسفند افتتاح شود.

وی با بیان این که طرح آزادراه تهران – شمال ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، گفت: «همچنین در شش ماه دوم امسال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح‌های آب و برق را تا پایان سال افتتاح کرده ایم و می‌کنیم.»

همچنین خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است: «نرخ عوارض مشخص شده و پیشنهاد آزادراه تهران-شمال بر اساس برابر هزینه‌ها بوده، اما با توجه به آنکه این آزادراه با هماهنگی بنیاد مستضعفان و دولت ساخته شده در تلاش هستیم نرخی برای این مسیر تعیین کنیم تا فشار چندانی به مردم و مسافران برای تردد از این آزاد راه ایجاد نشود.»

وزیر راه: آزادراه تهران - شمال نزدیک نوروز افتتاح می شود [به روز رسانی] - بهمن ماه 98

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: «قطعه یک آزادراه تهران- شمال نزدیک ایام نوروز افتتاح می شود و مبلغ جدیدی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل باقی مانده این قطعه اختصاص خواهد یافت.»

محمد اسلامی در جلسه گزارش بهره‌برداری منطقه یک آزادراه تهران-شمال با تاکید بر این که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید طبق جدول زمانبندی، نسبت به تعهدات خود در پروژه آزادراه تهران-شمال پایبند باشند، گفت: «در خصوص ابلاغ تخصیص مورد نیاز، رایزنی‌های لازم با رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و انتظار می‌رود ابلاغ اعتبار مورد نیاز در روزهای آینده انجام شود.»

وی گفت:« همچنین در گزارش به رییس جمهوری، موضوع تامین اعتبار مورد نیاز برای عملیات اجرایی منطقه دوم آزادراه به مبلغ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان مطرح شد و امیدوارم با تامین این اعتبار مسیر رفت، منطقه دوم آزادراه را نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.»
اسلامی با بیان اینکه کام مردم امسال به دلایل مختلفی تلخ شده است، عنوان کرد: «باید کاری کنیم که افتتاح این پروژه به کام مردم شیرین شود و به دل آن‌ها بنشیند.»

زمستان آزادراه تهران شمال

اسلامی با بیان این‌ که قطعه یک آزادراه تهران-شمال در ایام پرترافیک نزدیک به نوروز افتتاح می‌شود و برخی برای طی مسیر و عده‌ای نیز برای دیدن اتوبان به این مسیر کشیده خواهند شد، ابراز امیدواری کرد: «پس از زیربار رفتن آزمایشی منطقه یک آزادراه تا زمان افتتاح رسمی، هر هفته چند روز برای تردد مردم باز باشد.»

وزیر راه و شهرسازی خطاب به دست‌اندرکاران پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال، تاکید کرد: «۳۰ بهمن ‌ماه باید زمان آخرین روز عملیات اجرایی باشد و تمام نصبیات و تست‌ها باید تا آن روز انجام شود و هیچ مهلت دیگری نداریم. بنابراین ضروری است همه دستگاه‌ها نسبت به تعهدات خود و زمانبندی پروژه پایبند باشند.»

وی پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال را به ‌معنای واقعی، یک مگاپروژه خواند و افزود: «درست است که این پروژه بیش از ۲۴ سال است که در حال ساخت است اما با همتی که بنیاد مستضعفان انجام داده و همدلی با وزارت راه و شهرسازی، اساس کاری که در این پروژه انجام شده از سال ۹۴ تاکنون بوده است و در این مدت، بهترین شرکت‌ها و پیمانکاران کشور در این پروژه، یک کار کم‌ نظیر انجام داده‌اند. قطعه یک آزادراه تهران-شمال جزو مفاخر مهندسی و عمرانی کشور است و امیدواریم آن را به شایستگی به بهره‌برداری برسانیم و کام مردم را شیرین کنیم.»

تردد آزمایشی در آزاد راه تهران - شمال [به روز رسانی] - دی ماه 98

معاون وزیر راه و شهرسازی از تردد آزمایشی در قطعه نخست آزاد راه تهر‌ان-شمال 10 روز قبل از افتتاح رسمی آن خبر داد و گفت: قطعا این مرحله از تست و آزمایش آزادراه در دی ماه اتفاق نمی‌افتد.

آزادراه تهران-شمال نزدیک به دو دهه است در حال انجام اجرای عملیات ساخت قرار دارد و طی این بازه زمانی طولانی هر سال وعده‌های مسئولان برای افتتاح و بهره‌برداری از آن به ماه و سال دیگر موکول می‌شد، اما این بار همه مسئولان مرتبط با پروژه ملی قول داده‌اند که قطعه یک آن را در دهه فجر امسال به روی مردم باز کنند که می‌تواند حدود ۶۰ کیلومتر و یک ساعت و نیم از زمان سفر مردم در این  مسیر را کوتاه کند.

آزادراه تهران شمال

خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل – در این باره گفت: «در آن جلسه مقرر شد که تردد آزمایشی در قطعه یک آزاد راه تهران-شمال ۱۰ روز قبل از افتتاح رسمی به مدت سه تا پنج روز انجام شود و در این باره نیز جلسه دیگری در ابتدای بهمن ماه خواهیم داشت تا بتوانیم درباره روز تردد آزمایشی، چگونگی آن و کارهای باقیمانده این پروژه به تصمیم و نتیجه‌گیری نهایی برسیم.»

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه نمی‌توان روز دقیقی از هم اکنون برای افتتاح رسمی و تردد آزمایشی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال مشخص کرد، اظهار کرد: «بر خلاف برخی اظهار نظرهای صورت گرفته درباره تست و تردد آزمایشی آزاد راه تهران-شمال در دی ماه می‌توان گفت که قطعا این کار در دی ماه انجام نخواهد شد و هر اتفاقی در این زمینه در بهمن ماه رخ خواهد داد.»

منطقه یک آزاد راه تهران - شمال دهه فجر افتتاح می شود [به روز رسانی] - آبان ماه 98

آزادراه تهران شمال متشکل از چهار منطقه از دره کن در تهران شروع شده و تا دو راهی چالوس- نوشهر در استان مازندران ادامه دارد. منطقه یک این آزادراه از دره کن تا روستای شهرستانک باعث کوتاهی مسیر نسبت به جاده موجود می‌شود که عملیات احداث آن از دولت یازدهم آغاز شد.

وزیر سابق راه و شهرسازی، عباس آخوندی بارها وعده داده بود که منطقه یک را تا پایان عمر کاری خود در وزارت راه به پایان می‌رساند، اما نتوانست این وعده را محقق کند.

آزادراه تهران شمال با مشارکت 50-50 وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود و بنیاد در این پروژه شریک دولت است. منطقه 4 این آزادراه در دولت دهم به بهره‌برداری رسید.

در منطقه یک این آزادراه نیز عملیات عمرانی چندین ماه بود که تقریبا به پایان رسیده بود، اما موضوع نصب تجهیزات ایمنی و روشنایی خصوصا در تونل‌ها موجب به طول انجامیدن عملیات تکمیل منطقه یک این آزادراه شد، اما امروز رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که منطقه یک آزادراه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث آزادراه تهران شمال

سید پرویز فتاح در صفحه شخصی‌‌اش نوشت: «بازدیدی از آخرین وضعیت پیشرفت آزاد راه تهران شمال داشتم، قطعه اول آزاد راه به عنوان مهمترین بخش این پروژه ملی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.»

طبق گفته فتاح، حاصل سالها تلاش متخصصان و مهندسان داخلی افتخاری ماندگار برای ایران سرافراز و انقلاب اسلامی خواهد بود.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منطقه دو آزاد راه تهران شمال نیز حدود سه سال پس از افتتاح منطقه یک به بهره‌برداری می‌رسد.

آزاد راه تهران شمال دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است که در شیب‌های تند این پروژه دارای سه خط نیز خواهد بود.

بزرگترین تونل کشور تونل‌های تالون و البرز در مناطق یک و دو آزاد راه تهران شمال از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این پروژه آزادراه‌ی محسوب می‌شود.

آزاد راه مذکور به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی محیط و سختی کار همچنین اجرای روش‌های نوین ساخت آزاد راه‌ها به عنوان دانشگاه عمرانی کشور محسوب می‌شود.

فاز نخست اتوبان تهران-شمال در آستانه بهره برداری قرار گرفت [به روز رسانی] - آبان ماه 98

رودخانه کرج - مناطق منتهی به جاده چالوس، سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان همگی از جاذبه هایی هستند که طول مسیر این آزادراه قرار گرفته و قطعا سبب رونق صنعت توریسم و افزایش اشتغالزایی در این منطقه خواهند شد.

گفته می شود که این آزادراه به طور کل به چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه آخر آن در سال 94 افتتاح شده و حدفاصل بین مرزن‌آباد تا کمربندی چالوس را شامل می شود. این قطعه در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است.

سیروس شفقی توضیح داده است که یکی از اصلی ترین بخش ها در قطعه اول مربوط به قسمتی است که دهکده المپیک را به شهرستانک در شمال استان البرز متصل می‌کند که با توجه به اینکه کارگران زیادی در این حوزه مشغول به کاراند می توان ادعا کرد که 89 درصد پیشرفت فیزیکی در این منطقه صورت پذیرفته است.

تهران شمال

گفته می شود که مسیر این آزادراه به‌موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد یافته و در دره سرهنگ، وارد تونلی به نام البرز به طول 6 هزار و 400 متر خواهد شد. پل زنگوله جایی است که این آزادراه از این تونل خارج می‌شود. ارتفاعات البرز این آزادراه به شهر چالوس رسانده و در نهایت یک تقاطع غیرهمسطح آزادراه مذکور را به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می کند.

فرماندار کرج ضمن تاکید بر روی کاهش زمان سفر عبوری از مسیر آزاد راه تهران شمال عنوان کرده است که این آزاد راه که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور را با خود به همراه خواهد داشت که همین موضوع افزایش ظرفیت تردد و صرفه جویی در هزینه‌های سوخت و بهبود ترافیک را سبب می شود.

دولت دوازدهم همواره تکمیل آزاد راه تهران شمال را به عنوان یکی از اهداف خود مطرح کرده و با وجود اینکه 45 درصد مسیر این آزاد راه را پل و تونل تشکیل داده است اما همواره به دنبال تکمیل کردن هرچه سریعتر آن بوده است.

افتتاح ۹.۵ کیلومتر مسیر جدید در منطقه‌دوم آزادراه تهران- شمال [به روز رسانی] - تیر

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است: ۹۷ درصد تونل البرز واقع در منطقه دوم آزادراه تهران- شمال تکمیل شده است.

این تونل جاده‌ای به طول ۶.۵ کیلومتر به همراه جاده‌های دسترسی به آن به طول ۹.۵ کیلومتر به زودی افتتاح خواهد شد.

تونل البرز طولانی ترین تونل خاورمیانه است و هدف اصلی آن اتصال جبهه جنوبی به جبهه شمالی در استان مازندران است.

این تونل در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال واقع است و به عنوان بخشی از منطقه ۲ آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر در مراحل نهایی ساخت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • GT
    GT | ۸ تیر ۱۴۰۰

    خیلی زوده که یه ۴۰ سال دیگه جا داره😂

  • abolfazlm1384
    abolfazlm1384 | ۲ تیر ۱۳۹۹

    چین 10 روزه یه بیمارستان میزنه. اینا 20 ساله دارن جاده میسازن؟! پولی که چین رو به این قدرت اقتصادی رسیده یک سوم پولی هست که از انقلاب تا الان دزدی شده تو مملکت

  • mohamad y
    mohamad y | ۲ تیر ۱۳۹۹

    ی مقاله بزارید که توضیح بده چطوری 20 سال طول کشید

  • afshingm
    afshingm | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

    انشالا بقیشم تا بیست سال دیگه ساخته میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی