ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین بازی سال ایران ۱۰۰ میلیون جایزه خواهد گرفت

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که بازی‌سازان امسال در هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی با جوایز بزرگ‌تری روبرو خواهند شد و تیم اول جایزه‌ای به ارز ۱۰۰ ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که بازی‌سازان امسال در هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی با جوایز بزرگ‌تری روبرو خواهند شد و تیم اول جایزه‌ای به ارز ۱۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها، امسال به جای تمرکز روی برگزاری مراسمی باشکوه، تیم برگزارکننده اولویت را روی جوایز گذشته: «به جای اینکه ۸۰ درصد هزینه کنیم ۲۰ درصد جایزه دهیم، ۲۰ درصد هزینه می‌کنیم و ۸۰ درصد جایزه می‌دهیم. به‌گونه‌ای که جایزه بازی اول ۱۰۰ میلیون تومان شده است و این عدد ۱۰ میلیون تومان بوده و ۱۰ برابرش کردیم، باقی جایزه‌ها را هم بیشتر کردیم، این بزرگ‌ترین تغییر و اتفاق نو در جشنواره است.»

او دلیل این تغییرات را تفاوت جشنواره‌های سینمایی با جشنواره‌های گیم می‌داند و می‌گوید: «وجود رویدادهایی تشریفاتی در جشنواره‌های سینمایی بازخورد خوبی دارد که پرده‌های سینمایی در دست دولت است و کسی که در جشنواره فیلم، جایزه‌ای دریافت می‌کند در آینده اکران نوروزی برایش ایجاد می‌شود و در فروش فیلم کمک بسیاری برای آنان خواهد شد اما در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای بازی‌ساز ۱۰ میلیون جایزه برنده می‌شود ولی فروشم در بازار آزاد است که آن دست بخش خصوصی است.»

در نتیجه این اتفاق، جشنواره هشتم بازی‌های ویدیویی در سالنی کوچک‌تر برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در مراسم از سوی بنیاد ملی بازی‌ها به جشنواره دعوت می‌شوند.

به گفته کریمی قدوسی در این دوره، داوری به اسکار شباهت پیدا کرده و هیئت داوران ۱۰۰ نفره جشنواره به سبکی متفاوت بازی‌ها را داوری خواهند کرد. تغییر بزرگ بعدی، تغییر بخشی از نام این جشنواره از «جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران» به «جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران» است.

فراخوان برای حضور در هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران هفته آینده اعلام خواهد شد و مراسم اختتامیه آن در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به نظر شما تغییرات صورت گرفته تاثیر مثبتی در اجرای هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران خواهند گذاشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۹ آبان ۱۳۹۷

    میشه 6500 دلار

مطالب پیشنهادی