ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم قطعات
تکنولوژی

تحریم‌ها تامین قطعات مورد نیاز مخابرات را پیچیده کردند

مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات نوری امین از تاثیر تحریم‌ها بر پیچیده شدن تامین قطعات مورد نیاز خبر داد و گفت که این محدودیت‌ها کار را سخت‌تر کرده‌است. دکتر «سیدعلی‌ علویان» در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم، ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات نوری امین از تاثیر تحریم‌ها بر پیچیده شدن تامین قطعات مورد نیاز خبر داد و گفت که این محدودیت‌ها کار را سخت‌تر کرده‌است.

دکتر «سیدعلی‌ علویان» در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم، پیرامون محصولات ارائه شده این شرکت توضیح داد که برای نیازهای فعلی و آتی شرکت های مخابراتی و شرکت ارتباطات زیرساخت و با توجــه بــه توسعــه شبکه‌های موبایلی به نسل سه و چهـار و LTE، بحــث تجمیع خروجــی BTSهای شبــکه های موبایل مطرح بوده است:

«می توانیم هر کدام از خروجی‌ها را به طور استاندارد که یک گیگابیت اینترنت است به صورت مجزا بر روی خطوط فیبرنوری ارسال کنیم اما مشکل اینجاست که خطوط زیادی را اشغال می کند، بنابراین تصمیم گرفتیم اگریگیتوری را طراحی کنیم تا بتواند ده سیگنال یک گیگابیت اینترنت را تجمیع کند و به صورت یک سیگنال ده گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد. این امر باعث می شود شلوغی خطوط کاهش یافته و از ظرفیت های فیبرنوری استفاده کنیم که این کار سال ها مورد استفاده قرار می گیرد.»

تحریم قطعات

به گفته مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات نوری امین، با وجود تحریم‌ها یافتن قطعات مورد نیاز پیچیده تر شده و محدودیت هایی وجود دارد که کار را سخت تر می کند: «مدارکی که در اختیار سایر کشورها است برای ما دسترسی سختی دارد. با تلاش های انجام شده، تمرکز ما بر بحث R&D است. برای رسیدن به محصولات روز و مناسب باید بر روی بحث تحقیق و توسعه تمرکز کنیم.»

علویان معقتد است از آنجائیکه کشورهای دیگر ۸ سیگنال دارند و ما ۱۰ سیگنال داریم همین امر باعث بهبود راندمان ما نسبت به سایر کشورها شده است.

او توضیح می‌دهد که محصول دیگر این شرکت محصولی زیرساختی و هایتکی است که ROEDM CDC است: «به این معنا که کار روتر نوری را انجام می دهد و کانال‌های نوری تجمیع شده را وارد می کنیم و می توانیم توسط نرم افزار به هر طرفی هدایت کنیم. به این ترتیب یک بار کاردکشی انجام می دهیم و باقی تارها در دفعات بعدی را نرم افزار انجام می دهد و باعث انعطاف پذیری شبکه های مخابرات نوری می‌شود.»

به گفته او این محصول محصولی منحصربه فرد است و از مهمترین مشخصات آن مستقل بودن از رنگ و جهت است و آخرین محصولی است که در شبکه های زیرساختی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۱ آبان ۱۳۹۷

    منظورش کدام کشورهاست که هشت سیگنال دارن و ما ده سیگنال؟ آمریکا و آلمان و ... که نیست حتما یمن و سوریه و ...

  • enrix
    enrix | ۹ آبان ۱۳۹۷

    و ضرر و چوبه این سختی رو کاربرا میچشن اول از همه .....

مطالب پیشنهادی