ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

جاسوسان سایبری چینی سال ها مشغول هک شرکت های هواپیما سازی بودند

روز گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که گروهی از هکر‌های چینی وجود دارند که سال‌هاست شرکت‌های هواپیما سازی را هک کرده‌اند و اطلاعات محرمانه‌ای از آن‌ها به دست آورده‌اند. این صحبت‌ها از سوی وزارت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

روز گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که گروهی از هکر‌های چینی وجود دارند که سال‌هاست شرکت‌های هواپیما سازی را هک کرده‌اند و اطلاعات محرمانه‌ای از آن‌ها به دست آورده‌اند. این صحبت‌ها از سوی وزارت یاد شده در ایالات متحده در حالی مطرح می‌شود که ۱۰ نفر به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه‌ی شرکت‌ها تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌های وزارت دادگستری، ماموران اطلاعاتی چینی موفق شده‌اند تکنولوژی مربوط به ساخت توربوفن به کار رفته در یکی از هواپیما‌های مسافربری را به دست بیاورند. ادعا شده که این طرح و برنامه از اوایل سال ۲۰۱۰ تا اردیبهشت ماه سال ۲۰۱۵ ادامه داشته و یک شرکت هواپیماسازی فرانسوی که در حال همکاری با شرکتی آمریکایی بوده را هدف قرار داده است.

چینی‌ها علاوه بر شرکت هواپیماسازی فرانسه، موفق شدند به اطلاعات محرمانه‌ی زیادی از برخی ایالات کشور بریتانیا نیز دست یابند. دادستانی اعلام کرده که هکر‌ها از روش‌های مثل «اسپیر فیشینگ» (روشی که در آن با ارسال ایمیل‌هایی تقلبی سعی در گول زدن افراد دارد) و همچنین بدافزار‌ها به اطلاعات محرمانه دست پیدا کردند.

قانون شکنی‌های مطرح شده در بالا سومین مورد اعلام شده توسط دادگستری آمریکا در ماه گذشته است. در یکی دیگر از موارد، وزارت یاد شده یکی دیگر از ماموران چینی را برای سرقت اطلاعات سری موتور یک وسیله‌ی هوایی متهم کرده بود. در ادامه مشخص شد که یکی از ماموران نظامی آمریکا از هم دستان وی بوده است.

«آدام بریورمن» وکیل مدافع کشور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده:

حملات سایبری برنامه ریزی شده تهدیدی جدی برای امنیت ملی ماست. اعمال یاد شده تنها یک نمونه از تلاش‌های جنایت کارانه‌ی وزارت امنیت ملی چین است تا دزدی اطلاعات محرمانه را برای سوددهی بیشتر تجاری چین تسهیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • meyoucat
    meyoucat | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    چی شده همه ی اینارو تازه فهمیده و علنی میکنه؟
    این روزا فقط از چین علیه آمریکا میشنویم

  • hosein n
    hosein n | ۹ آبان ۱۳۹۷

    روش آمریکا برا ابر قدرتی هم همین بوده. یادمون نرفته مهندس های آلمان نازی اسیر کرد یا نقشه های ساخت موشک های دور برد از آلمان بسرقت برد ??

    • آریا
      آریا | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

      نه خیر .فقط در ضمینه موشک اینطور بوده که هم امریکا و هم شوروی تکنولوژی رو از المان نازی بدست آوردن. امریکا ورنر فونبراون رو استخدام کرد ندزدید.
      ولی در باقی موارد خود امریکا مبتکر و مخترع تکنولوژی بوده مثل هواپیما و کامپیوتر و اینترنت و تلفن و لامپ برق و......
      بر عکسش چین که فقط با سرقت و جاسوسی و دامپینگ و البته به لطف همین امریکا به اینجا رسیده

مطالب پیشنهادی