ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت از گران فروشان
تکنولوژی

راهنمای خدمات الکترونیک؛ چگونه از گران‌ فروشان و محتکران شکایت کنیم؟

احتکار، گران‌فروشی، تقلب و کم فروشی موضوعاتی که این روزها اخبار زیادی در مورد آنها می‌شنویم. واردکنندگانی که کالاهای خود را احتکار می‌کنند یا فروشندگانی که اجناس خود را گران می‌فروشند که در نهایت دود ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

احتکار، گران‌فروشی، تقلب و کم فروشی موضوعاتی که این روزها اخبار زیادی در مورد آنها می‌شنویم. واردکنندگانی که کالاهای خود را احتکار می‌کنند یا فروشندگانی که اجناس خود را گران می‌فروشند که در نهایت دود آن به چشمان مردم می‌رود. اما راه بسیار ساده‌ای برای مقابله با افراد سودجو وجود دارد و آن هم شکایت آنلاین از این افراد است.

شکایت از متخلفان اقتصادی بسیار ساده است فقط لازم است آدرس و اطلاعات متخلف را بدانید. مسیر شکایت از سامانه اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی آغاز می‌شود و شما باید پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه از نوار سمت راست گزینه «ثبت شکوائیه» را انتخاب کنید.

در اولین صفحه باید اطلاعات اولیه شکایت خود را ثبت کنید، مواردی از قبیل اینکه مورد تخلف چیست و در کدام استان و شهر روی داده‌ و شرح شکایت از چه قرار است.

شکایت از گران فروشان

در مرحله دوم باید اطلاعات خود را به عنوان شاکی وارد کنید و پس از آن انتخاب گزینه «اضافه کردن به لیست» را انتخاب کنید تا مشخصات شما ثبت شود. دقت کنید که اطلاعات خود را صحیح و دقیق وارد کنید تا در صورت نیاز مسئولان بتوانند با شما تماس بگیرند.

شکایت از گران فروشان

وارد کردن مشخصات متهم مرحله بعدی است و شما باید نام واحد صنفی و نشانی واحد صنفی که از آن شکایت دارید را وارد کرده و در آخر روی گزینه «اضافه کردن به لیست» کلیک کنید.

شکایت از گران فروشان

در صورت داشتن فایل‌های دیگر مانند عکس، فایل پی دی اف، فایل اکسل می‌توانید آن را در مرحله «پیوست» به شکایت خود اضافه کنید. منتها دقت کنید که حجم مجموع فایل‌ها نباید بیشتر از ۶ مگابایت باشند. توجه داشته باشید فایل‌هایی نظیر ویدیو و صوت در اینجا قابل استفاده نیستند و بهتر است مدارک مستند خود را به این دو صورت همراه نداشته باشید.

شکایت از گران فروشان

در مرحله آخر هم باید متن شکوائیه خود را تائید و تنظیم کنید و بعد از پذیرش نهایی، می‌توانید از شکایت نامه خود که در آن شماره پیگیری اعلام شده است، پرینت بگیرید. کاربران می‌توانند با داشتن شماره پیگیری خود، در صفحه اصلی این سایت به قسمت پیگیری شکواییه رفته و مراحل رسیدگی به شکایت مورد نظر خود را رصد نمایند.

شکایت از گران فروشان

مراحل فوق برای ثبت گزارشات مردمی نیز صدق می‌کند و می‌توان به صورت گروهی از یک واحد صنفی شکایت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    لطفا یه سایت معرفی کنید بشه از همین تعزیرات شکایت کرد

  • مجید
    مجید | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    من چندماه پیش از این سایت استفاده کردم، درسته که زمان رسیدگی شون طولانی هست (حدود یک ماه طول کشید) ولی آخر سر حق منو از فروشنده ی گرون فروش (بدون هیچ دردسر و کار اضافی) گرفتند و فروشنده مجبور شد مبلغ اضافی رو کارت به کارت کنه
    اگر با مدرک شکایت کنید، حتما رسیدگی می کنن ولی سرعتشون لاکپشتیه که یکم صبر و حوصله می خواد

  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    اگه واقعاً رسیدگی کنن که خوبه. که فکر میکنم الکیه ( نظر شخصی )

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۹ آبان ۱۳۹۷

    هرچه بگندد نمکش میزنند...

مطالب پیشنهادی