ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با نیبل آشنا شوید: گربه‌ی رباتیک که می‌توانید خودتان آن را برنامه نویسی کنید

اگر علاقمند به داشتن رباتی هستید که بتوانید همه‌ی جزئیات آن را تحت کنترل خود داشته باشید، شاید نیبل (Nybble) انتخاب مناسبی برایتان باشد. این پروژه Open Cat نام دارد (استفاده از این نام به ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اگر علاقمند به داشتن رباتی هستید که بتوانید همه‌ی جزئیات آن را تحت کنترل خود داشته باشید، شاید نیبل (Nybble) انتخاب مناسبی برایتان باشد. این پروژه Open Cat نام دارد (استفاده از این نام به خاطر منبع باز بودن این گربه است).

قطعات این گربه با برش لیزری از هم جدا شده و هر کسی می‌تواند آن را سرهم بندی کند. این گربه‌ی رباتیک می‌تواند راه برود، بدود، یاد بگیرد و حتی به کیت رزپری پای متصل شود.

همچنین کنترلری در کنار این گربه تعبیه شده که می‌توان با استفاده از آن گربه را مدیریت کرد. سازنده‌ی این گربه «رونژونگ لی» درباره‌ی این گربه‌ی رباتیک می‌گوید:

حرکات نیبل با استفاده از یک میکرو کنترلر سازگار با آردوئینو انجام می‌شود. این میکرو کنترلر حرکات غریزی ماهیچه را به خاطر می‌سپارد تا بتواند حرکت کند. چیپ هوش مصنوعی دلخواه دیگری مثل رزپری پای هم می‌تواند به پشت نیبل متصل شود تا در انتخابات به نیبل کمک کند. شما می‌توانید با استفاده از زبان برنامه نویسی مورد علاقه‌تان این گربه را برنامه نویسی کنید و با ارسال دستورات کوتاه مثل Walk یا turn left آن را کنترل کنید.

حرکات این گربه‌ی رباتیک جذاب شباهت زیادی به حرکات گربه‌های حقیقی دارد و به مراتب پیچیده‌تر از یک اسباب بازی ساده خواهد بود.

قیمت این گربه‌ی رباتیک حدود ۲۰۰ دلار است و تیم سازنده‌ی آن در نظر دارد آن را در فروردین ماه پیش رو روانه‌ی بازار کند. همچنین اگر به دستگاه برش لیزری دسترسی دارید می‌توانید با استفاده از این لینک، به صورت رایگان گربه‌ی رباتیک خودتان را بسازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی