ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده‌ی گرافیکی بلک مجیک با قیمت ۱۱۹۹ دلار قدرت مک بوک را چند برابر می‌کند

اولین پردازنده‌ی گرافیکی بلک مجیک مخصوص کامپیوتر‌های اپل برای کاربران مک بوک‌هایی که به پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند‌تری نیاز داشتند مناسب بود. حتی با توجه به قیمت ۷۰۰ دلاری و بهره‌مند شدن از یک پردازنده‌ی معمولی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اولین پردازنده‌ی گرافیکی بلک مجیک مخصوص کامپیوتر‌های اپل برای کاربران مک بوک‌هایی که به پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند‌تری نیاز داشتند مناسب بود. حتی با توجه به قیمت ۷۰۰ دلاری و بهره‌مند شدن از یک پردازنده‌ی معمولی رادئون پرو ۵۸۰.

حالا این شرکت مجددا بازگشته تا جدیدترین پردازنده‌ی مخصوص خود برای اپل را عرضه کند. پردازنده‌ی جدید بلک مجیک یعنی eGPU Pro از تاندربولت ۳ استفاده می‌کند و همراه با گرافیک رادئون آر ایکس وگا ۵۶ به عرض اندام می‌پردازد.

این پردازنده حدود دوبرابر نسبت به نسخه‌ی قبلی سریعتر است و وعده‌ی بهبود عملکرد ۲۲ برابری برای مک بوک ۱۳ اینچی را داده است. افزایش عملکردی فوق العاده خصوصا برای اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو و اندک بازی‌های این پلتفرم که برای عملکرد مطلوب‌تر نیاز به قدرت پردازش گرافیکی بالاتری دارند.

این مدل چهار عدد پورت USB-A به همراه یک پورت HDMI و رابطی برای اتصال نمایشگر 5K دارد.

البته قیمت این پردازنده بسیار بالاست. eGPU Pro اواسط آذرماه برای فروش به بازار عرضه می‌شود و ۱۱۹۹ دلار ارزش گذاری شده است. این قیمت حتی از یک کارت گرافیک داخلی وگا ۶۴ هم بیشتر است که عملکرد مطلوبتری نسبت به کارت گرافیک وگا ۵۶ دارد. بهره‌مندی از محفظه و همچنین تاندربولت ۳ البته تا حدی قیمت بالای آن را توجیه می‌کند.

به احتمال زیاد هدف اصلی سازندگان این پردازنده‌ی گرافیکی خارجی، معطوف به طراحی و ویرایش ویدیویی و گرافیکی بوده که احتمالا در این زمینه بتواند عملکرد مطلوبی از خود به جای بگذارد. افزایش ۲۲ برابری عملکرد در مک بوک‌های ۱۳ اینچی از قابل توجه ترین مزیت‌های استفاده از این پردازنده‌ی گرافیکی گران قیمت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی