ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اتحادیه‌ی اروپا به دنبال استفاده از هوش مصنوعی دروغ سنج برای کنترل مرزهاست

به نظر می‌رسد اتحادیه‌ی اروپا بنا دارد به زودی از دستگاه‌های هوش مصنوعی دروغ سنج استفاده کند. این پروژه که iBorderCtrl نام دارد برای شش ماه در چهار نقطه‌ی مرزی مجارستان، لیتوانی و یونان مورد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

به نظر می‌رسد اتحادیه‌ی اروپا بنا دارد به زودی از دستگاه‌های هوش مصنوعی دروغ سنج استفاده کند. این پروژه که iBorderCtrl نام دارد برای شش ماه در چهار نقطه‌ی مرزی مجارستان، لیتوانی و یونان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

iBorderCtrl یک پروژه‌ است که با حمایت اتحادیه‌ی اروپا پیش می‌رود و سعی می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی، حسن نیت مسافران در مرز‌ها را بسنجد. این سیستم به کاربران فرمی می‌دهد که باید آن را به صورت آنلاین پر کنند و برخی از مدارک خود مثل پاسپورت را قبل از رسیدن به یک مامور مجازی برای بازجویی آپلود نمایند. برخی از این سوال‌ها شامل «داخل کیف شما چیست؟» یا اینکه «اگر کیفتان را باز کنید و آن را به من نشان دهید، آیا صحبت‌های قبلی‌تان را تایید می‌کند؟» می‌شود.

مسافران در حالی به این سوالات پاسخ می‌دهند که یک وبکم تغییرات جزئی صورت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. سیستم این تغییرات را تحلیل می‌کند و میزان تغییرات را می‌سنجد.

اگر iBorderCtrl تشخیص داد مسافر حقیقت را می‌گوید، یک کد QR در اختیار وی قرار می‌دهد که به آن‌ها اجازه‌ی عبور از مرز را خواهد داد. اگر شک و شبهه‌ای در این میان نسبت به صحبت‌های مسافر وجود داشته باشد، برخی اطلاعات بیومتریک مثل اثر انگشت از مسافر دریافت خواهد شد و سپس پیش یک مامور حقیقی فرستاده می‌شوند تا اطلاعات داده شده را بررسی نماید و نتیجه‌ی نهایی را اعلام کند.

این پروژه در مراحل ابتدایی ارزیابی قرار دارد و در این شرایط نمی‌تواند به طور حتم باعث شود تا مسافران نتوانند از مرز‌ها عبور کنند. در ارزیابی‌های قبلی، این دستگاه ۷۶ درصد موفقیت داشته اما یکی از اعضای تیم iBorderCtrl بر این عقیده است که به زودی این دقت به ۸۵ درصد خواهد رسید.

حتی اگر به این میزان از دقت هم برسد، باز هم میزان اشتباه زیاد خواهد بود چرا که به طور کلی الگوریتم‌های مربوط به تحلیل چهره دارای اشتباهات زیادی هستند. این موضوع همچنین باعث شده گروه‌های آزادی طلبانه نسبت به آن واکنش نشان دهند چرا که بر این عقیده‌اند با فراگیر شدن این سیستم‌ها، آزادی شخصی مردم زیر سوال خواهد رفت و در همه حال تحت کنترل خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی