ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کلاسیک هایی از آینده؛ با داج چارجرهای جذاب نمایشگاه خودروی SEMA آشنا شوید

این روزها چشم تمامی علاقه مندان به تیونینگ، لوازم جانبی و شخصی سازی خودرو به لاس وگاس و نمایشگاه سِما (SEMA) دوخته شده است. همانند ادوار پیشین، امسال نیز برخی از مطرح ترین خودروسازان و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

این روزها چشم تمامی علاقه مندان به تیونینگ، لوازم جانبی و شخصی سازی خودرو به لاس وگاس و نمایشگاه سِما (SEMA) دوخته شده است. همانند ادوار پیشین، امسال نیز برخی از مطرح ترین خودروسازان و شرکت های فعال در زمینه تقویت و ارتقای انواع اتومبیل ها گرد هم آمده و جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

داج چارجر

داج چارجر مدل 1970 یکی از ستاره های نمایشگاه سمای امسال است. این خودروی کلاسیک عضلانی توسط کمپانی SpeedKore بهینه سازی شده و اکنون پسوند Evolution به نام آن اضافه گشته است.

ad461b29-dodge-charger-evolution-speedkore-sema-21

به منظور ارتقای داج چارجر Evolution، مهندسین SpeedKore در ابتدا به سراغ پیشرانه آن رفته و موتور قدیمی موجود را با موتور 6.2 لیتری V8 معروف فیات کرایسلر که با نام Hellcat شناخته می شود، تعویض کرده اند.

9f6b1094-dodge-charger-evolution-speedkore-sema-20

با تغییرات و بهینه سازی های انجام شده بر روی این موتور، قدرت خروجی آن از 707 اسب بخار به 966 اسب بخار افزایش یافته که رقم قابل توجهی است.

ae4a976e-dodge-charger-evolution-speedkore-sema-5

در گام بعدی SpeedKore ارتقای بدنه را در دستور قرار داده است. برای این کار تقریبا تمامی اجزای قدیمی از جای خود خارج شده و نمونه های فیبر کربنی جایگزین آنها شده اند. از جمله اجزای فیبر کربنی داج چارجر Evolution می توان به مواردی مثل سقف، پنل های جانبی، گلگیرها، درها، در صندوق عقب و کاپوت اشاره کرد.

90dfe5c3-dodge-charger-evolution-speedkore-sema-11

با این حساب، به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن، می توان چارجر Evolution را پیشرفته ترین چارجر 1970 موجود بر روی کره خاکی نامید.

ce2793a3-dodge-charger-evolution-speedkore-sema-2

آقای دِیو سالواجیو (Dave Salvaggio) معاون ارشد شرکت SpeedKore درباره این خودروی هیجان انگیز گفته:

ما وزن 3200 پوند (حدود 1450 کیلوگرم) را هدفگذاری کرده بودیم. ما با استفاده از پنل های فیبر کربنی ساخت خودمان، این هدف را محقق کردیم؛ با توجه به بهره گیری از شاسی فولادی و رول کشی، توانستیم از آلومینیوم در قسمت کف استفاده کنیم. برنامه ما این بود که با نصب جدیدترین موتور داج، پکیجی قابل اعتماد و مهیج توسعه دهیم.

c2b20aae-dodge-charger-evolution-speedkore-sema-1

در کنار فیبر کربن و آلومینیوم، رد پای روکش های برنز-نیکلی نیز در قسمت هایی نظیر دست گیره درها، پوشش دهانه باک و جلو پنجره دیده می شود.

رینگ های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب، ترمزهای برمبو، رگه های برنزی در بافت فیبر کربن بدنه و کمک فنرهای قابل تنظیم برخی از ویژگی های نمای بیرونی داج چارج Evolution هستند.

e4dbf892-dodge-charger-evolution-speedkore-sema-12

در داخل کابین هم در طراحی بخش هایی مثل داشبورد، کنسول مرکزی، ستون فرمان، مجموعه پدال ها و نشان دهنده ها تغییراتی داده شده و از نمونه های شخصی ساز استفاده شده است. صندلی های استاندارد نیز جای خود را به نمونه های ساخت ریکارو با پوشش چرم داده اند.

25829db4-dodge-charger-evolution-speedkore-sema-23

ناگفته نماند به غیر از این SpeedKore، شرکت Mopar نیز که در واقع زیر مجموعه فیات کرایسلر به حساب می آید، با بازسازی یک دستگاه چارجر 1968 آن را به موتوری قدرتمند مجهز کرده است.

dodge-super-charger-concept (1)

جالب اینکه موتور به کار رفته در چارجر موپار نیز در اصل همان موتور Hellcat است، با این تفاوت که حجم سیلندرها از 6.2 به 7 لیتر افزایش یافته است. با تغییرات صورت گرفته این موتور که اکنون Hellephant نامگذاری شده، می تواند 1000 اسب بخار قدرت و 1288 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

dodge-super-charger-concept (3)

نیروی تولید شده توسط این نیروگاه قدرتمند از طریق گیربکس شش سرعته دستی که از داج وایپر به امانت گرفته شده، به چرخ ها منتقل می شود.

مثل SpeedKore، شرکت موپار نیز تغییرات زیادی در نمای بیرونی و داخلی این چارجر کلاسیک اعمال کرده است.

dodge-super-charger-concept (8)

در گالری زیر می توانید تصاویر بیشتری از محصول جذاب موپار را مشاهده فرمایید.

به نظر شما پروژه کدام شرکت جذاب تر از آب درآمده است؟ داج چارجر SpeedKore یا موپار؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Vahid Khalili
    Vahid Khalili | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    100% نسخه SpeedKore بهتره!

مطالب پیشنهادی