ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ظاهری قدیمی و پوسیده، باطنی جوان و سبز، با محصول جالب آیکان آشنا شوید

در شهر لس آنجلس، شرکتی به نام آیکان (Icon) وجود دارد که در زمینه بازسازی، تقویت و ارتقای انواع مدل های قدیمی و کلاسیک فعالیت می کند. این شرکت خصوصی توسط یک زوج خوش ذوق ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

در شهر لس آنجلس، شرکتی به نام آیکان (Icon) وجود دارد که در زمینه بازسازی، تقویت و ارتقای انواع مدل های قدیمی و کلاسیک فعالیت می کند. این شرکت خصوصی توسط یک زوج خوش ذوق پایه گذاری شده و محصولات آن معمولا مورد استقبال مجموعه داران قرار می گیرند.

icon derelicts-img

همانند دوره های پیشین، امسال نیز کمپانی آیکان دست پر به نمایشگاه خودروی سما (SEMA) آمده و چند اتومبیل جالب را در معرض دید عموم قرار داده است. کوپه مرکوری مدل 1949 یکی از این موارد است که برخلاف بدنه پوسیده و بسیار قدیمی خود، از پیشرانه ای مدرن و پیشرفته بهره می برد.

ba36a126-icon-mercury-coupe-ev-02

با همکاری مهندسین آیکان و Stealth EV موتور و قوای محرکه اصلی مرکوری کوپه از جای خود خارج شده و یک پیشرانه تمام برقی جایگزین آن شده است. این پیشرانه از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته و در مجموع می تواند 400 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

4f2db815-icon-mercury-coupe-ev-55

انرژی لازم برای این پیشرانه توانمند از طریق باتری 85 کیلووات ساعتی تسلا تامین می شود. به گفته آیکان، برای ایجاد نسبت وزن مناسب، اجزای باتری در قسمت های مختلف خودرو نصب شده اند.

cf45f3c0-icon-mercury-coupe-ev-08

آنطور که این کمپانی لس آنجلسی مدعی شده، مرکوری کوپه برقی با یک بار شارژ توانایی پیمایش مسافتی بین 150 الی 200 مایل (معادل تقریبا 240 الی 320 کیلومتر) را دارد؛ شارژ کامل باتری هم حدود 90 دقیقه طول می کشد که رقمی مناسب برای یک خودروی برقی است.

1c8f13f5-icon-mercury-coupe-ev-03

آیکان به منظور شارژ این کلاسیک مدرن، یک درگاه شارژ سریع CHAdeMO 125A در پشت جایگاه پلاک جلو و یک درگاه سازگار با سوپرشارژرهای تسلا در دهانه باک تعبیه کرده است.

221c87ba-icon-mercury-coupe-ev-21

اما نکته جالب توجه اینکه مهندسین آیکان یک سازه آلومینیومی در زیر کاپوت مرکوری کوپه برقی نصب کرده اند. این سازه شباهت زیادی با موتورهای V8 قدیمی داشته و در واقع برخی از کنترل کننده ها و ماژول های باتری را در خود جای داده است. بد نیست اشاره کنیم موتورهای برقی این خودرو در محفظه گیربکس نصب شده اند.

1ef508b9-icon-mercury-coupe-ev-24 (1)

این شرکت برای ادای احترام به گذشته این خودرو، سیم ها را نیز با پوششی مشابه با پوشش های قدیمی عایق بندی کرده است.

ناگفته نماند قبل از تعویض پیشرانه، تمامی اجزای مرکوری کوپه مدل 1949 از هم باز شده و تا حد ممکن مواد کهنه آن با نمونه های جدید جایگزین شده اند. علاوه بر این در قسمت های مختلف از عایق های صوتی استفاده شده تا کابین آن آرامش و سکوت بیشتری داشته باشد. برای فراهم کردن امکان نصب موتورهای برقی نیز از شاسی ساخت Art Morrison Enterprises بهره گرفته شده است. این شاسی هم در جلو و هم در عقب سیستم تعلیق مستقل دارد.

712b62dc-icon-mercury-coupe-ev-27

در پایان این را هم اضافه کنیم که اتومبیل مورد بحث به سفارش یک مشتری قدیمی ساخته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yohan
    yohan | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    تحت تاثیر قرار گرفتم،بدون شک هنوز هم این سبک ماشین ها طرفداران خودش رو داره و حتی میشه تولید با تعداد بالا داشته باشه البته به شرط داشتن پیشرانه مدرن! یادم میاد جایی درباره جاذب های توریستی کشورها خوندم و این مدل ماشین ها تو آمریکا جنوبی واقعا پر زرق و برق بودن و توریست ها رو به وجد می آوردن.

    • آریا
      آریا | ۱۱ آبان ۱۳۹۷

      تو کوبا

مطالب پیشنهادی