ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حضور اسنپدراگون 8150 در بنچمارک گیک بنچ؛ قدرتمند اما نه به اندازه اپل

روز گذشته نخستین گوشی هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون 8150 معرفی شد که علاوه بر چیپست جدید، به عنوان نخستین گوشی تاشو (انعطاف پذیر) تجاری دنیا توجه علاقه مندان به دنیای فناوری را به خود ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

روز گذشته نخستین گوشی هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون 8150 معرفی شد که علاوه بر چیپست جدید، به عنوان نخستین گوشی تاشو (انعطاف پذیر) تجاری دنیا توجه علاقه مندان به دنیای فناوری را به خود جلب کرد.

در جریان رونمایی از FlexPai، از توانایی های چیپست جدید کوالکام صحبت چندانی به میان نیامد، اما امروز نتایج بنچمارک گیک بنچ منتسب به چیپست مذکور منتشر شده و عملکرد آن را در مقایسه با رقبای اصلی (در دو حالت تک هسته ای و چند هسته ای) به نمایش می گذارد:

اسنپدراگون 8150اسنپدراگون 8150

همان طور که مشاهده می کنید، اسنپدراگون 8150 توانسته در تست چند هسته ای، تمام رقبای حاضر در دنیای اندروید را پشت سر بگذارد اما موفق نشده جایگاه چیپست A12 اپل را از آن خود کند. در بنچمارک تک هسته ای اما شرایط کمی متفاوت بوده و چیپست های موجود در محصولات هوآوی (کایرین 980) و سامسونگ (اسنپدراگون 845) عملکرد بهتری را از خود نشان داده اند.

در این تست احتمالاً یک دیوایس آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است

البته باید در نظر داشت که نتایج مورد اشاره، از بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 8150 به دست آمده و به نظر می رسد یک دیوایس خاص آزمایشی (نه یک محصول نهایی) برای انجام تست مورد استفاده قرار گرفته و ممکن است پردازنده مورد بحث طی فرآیند بنچمارک، به نهایت سرعت خود نرسیده باشد.

لازم به ذکر است که کوالکام در چیپست 7 نانومتری جدید خود از چیدمان 4+4 قبلی به 4+2+2 مهاجرت کرده (مانند کایرین 980) که در این حالت، 2 هسته برای پردازش های سنگین کوتاه مدت، 2 هسته برای پردازش های قوی مستمر و 4 هسته کوچک برای انجام امور روزمره و سبک در نظر گرفته شده اند.

گفتنی است برای آگاهی از قدت واقعی اسنپدراگون 8150، باید منتظر نتایج تست آن در یک پرچمدار واقعی و تجاری باشیم؛ اما حداقل تا این لحظه، محصول کوالکام نتوانسته بر چیپست قدرتمند اپل غلبه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی