ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک آیپد پرو خبر از برتری قابل ملاحظه در مقایسه با مدل قبلی می دهد

اپل در کنفرانس ماه اکتبر خود اعلام کرد که آیپد پرو با بهره‌مندی از چیپ A12X از ۹۲ درصد کامپیوتر‌های خانگی قابل حمل سریع تر است. اپل از واژه‌ی «کامپیوتر خانگی» استفاده کرد که تعبیری ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اپل در کنفرانس ماه اکتبر خود اعلام کرد که آیپد پرو با بهره‌مندی از چیپ A12X از ۹۲ درصد کامپیوتر‌های خانگی قابل حمل سریع تر است. اپل از واژه‌ی «کامپیوتر خانگی» استفاده کرد که تعبیری هوشمندانه برای همه‌ی لپتاپ‌های ویندوزی و مک است. بدون آنکه لپتاپ‌های خودش را در میان لپتاپ‌هایی با سرعتی پایین تر نسبت به تبلت حرفه‌ای جدید خود بیاورد.

بنچمارک‌های گیک بنچ برای آیپد پرو جدید به صورت عمومی منتشر شده‌اند و نمرات دریافتی این آیپد شگفت انگیز است. آیپد به صورت تک هسته‌ای موفق شده نمره‌ی ۵۰۳۰ را دریافت کند و در بخش چند هسته‌ای نمره‌ی عالی ۱۸۰۰۰ را دریافت کرده‌است. نمره‌ی تک هسته‌ای دریافتی توسط آیپد پرو بسیار نزدیک به مک بوک پرو با پردازنده‌ی ۲.۶ گیگاهرتزی i7 است.

قیمت یک مک بوک پرو شخصی سازی شده ۱۳ اینچی با یک پردازنده‌ی i7 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی اس اس دی چیزی حدود ۲۰۹۹ دلار است. آیپد پرو ۲۵۶ گیگابایتی با ۱۲.۹ اینچ تنها ۱۱۴۹ دلار قیمت دارد. از طرفی قیمت مک بوک پرو ۱۵ اینچی، ۵۱۲ گیگابایتی با پردازنده‌ی i7 و سرعت ۲.۶ گیگاهرتزی ۲۷۹۹ دلار است. این در حالیست که آیپد پرو اپل با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی حدود نصف این لپتاپ ارزش گذاری شده است (۱۳۴۹ دلار).

پردازنده‌ی شش هسته‌ای i7‌ البته در بخش چند هسته‌ای سرعت بالاتری نسبت به هشت هسته‌ی آیپد پرو دارد، اما حقیقت اینجاست که این تفاوت چشمگیر نیست.

آیپد پرو‌هایی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده بودند نمره‌ی ۳۹۰۸ را در بخش تک هسته‌ای به خود اختصاص دادند و در بخش چند هسته‌ای موفق به دریافت ۹۳۱۰ شدند. آیپد پرو‌های جدید در بخش تک هسته‌ای حدود ۳۰ درصد پرسرعت‌تر از نسخه‌ی قبلی خود هستند و این در حالیست که در بخش چند هسته‌ای تقریبا با دوبرابر بهبود عملکرد رو به رو شده‌اند.

با توجه به پیشرفت چشمگیر آیپد‌های اپل در سال‌های گذشته می‌توان انتظار داشت که نسل بعدی آیپد‌ها از گیک بنچ نمره‌ی ۳۰۰۰۰ دریافت کنند و آیپد پرو‌های بعدی به چیزی حدود ۴۱۰۰۰ برسند.

تقریبا می‌توان گفت آیپد پرو جدید اپل  در بخش تک هسته‌ای از لحاظ سرعت هم تراز یا قوی‌تر از همه‌ی لپتاپ‌های اپل معرفی شده در سال ۲۰۱۷ است.

همچنین گزارش‌های گیک بنچ تایید می‌کند که بعضی از مدل‌های آیپد پرو دارای رم ۶ گیگابایتی و برخی دیگر دارای رم ۴ گیگابایتی خواهند بود. اتفاقی که برای اولین بار است برای یک مدل دستگاه با سیستم عامل iOS اتفاق می‌افتد.

مدل‌های جدید آیپد پرو از حالا از طریق وبسایت رسمی اپل قابل سفارش هستند. اولین سفارش‌ها ۵ روز دیگر به دست مشتریان خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی