ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

EXP 10 Speed 6
خودرو

جنتلمن مهربان؛ وقتی بنتلی نیز به جرگه سازندگان خودروهای سبز و پاک می پیوندد

بنتلی که یکی از لوکس ترین برندهای خودروساز جهان به شمار می رود، همانند شرکت مادر خود یعنی فولکس واگن، استراتژی جدیدی را در راستای تولید اتومبیل های برقی تدوین کرده و قصد دارد به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بنتلی که یکی از لوکس ترین برندهای خودروساز جهان به شمار می رود، همانند شرکت مادر خود یعنی فولکس واگن، استراتژی جدیدی را در راستای تولید اتومبیل های برقی تدوین کرده و قصد دارد به طور جدی وارد این عرصه شود.

آقای آدریان هالمارک (Adrian Hallmark) مدیرعامل بنتلی اخیرا در مصاحبه با رویترز به برخی از برنامه های این کمپانی انگلیسی پرداخته و جزئیاتی از آن را فاش کرده است.

Adrian Hallmark

در برنامه ای که آقای هالمارک اخیرا به هیئت مدیره بنتلی تسلیم کرده، سازگاری بیشتر و بهتر با محیط زیست یکی از اهداف اصلی تعیین شده است. به گفته وی، این هدف تمامی مدل ها، تمامی پیشرانه ها و تمامی تکنولوژی های آینده را در بر می گیرد.

مدیرعامل بنتلی در ادامه مصاحبه خود به نکته جالبی اشاره کرده و افزوده که این کمپانی اینک در حال بحث و رایزنی بر سر نخستین خودروی برقی خود بوده و باید پیش از سال 2025 به این ایده جامه عمل بپوشاند. هنوز مشخص نیست که دقیقا کدام محصول بنتلی با پیشرانه الکتریکی راهی خیابان ها خواهد شد، اما انتظار می رود این تصمیم تا یک سال آینده گرفته شود.

Bentley-models

مساله دیگر اینکه تاکنون برای تولید یک بنتلی برقی چراغ سبزی نشان داده نشده، با این حال برخی معتقدند پلتفرم برقی پرمیوم (PPE) که توسط آئودی و پورشه توسعه داده می شود، در ساخت چنین مدلی به کار گرفته خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم اولین اتومبیلی که بر اساس این پلتفرم ساخته می شود، در سال 2021 از آلمان از راه خواهد رسید.

اگر چه بنتلی یکی از خودروسازان با قدمت و سنتی جهان به شمار می رود، اما این کمپانی با مدل های پاک و مدرن بیگانه نیست. کانسپت EXP 12 Speed 6e که سال گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد، نمونه ای از تلاش های بنتلی در راستای بهره گیری از پیشرانه ای هیبریدی است.

8a3d4546-bentley-exp-12-speed-6e

در زمان رونمایی از این خودروی مفهومی، بنتلی اعلام کرد که در صورت تولید یک مدل تمام برقی، فاکتورهایی مثل کیفیت، خلوص و عملکرد بالایی که از این برند لوکس انتظار می رود، قربانی نخواهند شد.

به گفته مقامات بنتلی، اولین خودروی برقی این کمپانی به شارژ بی سیم تجهیز شده و از مسافت قابل پیمایش قابل قبولی برخوردار خواهد بود، طوری که امکان پیمایش فاصله بین لندن و پاریس یا میلان و موناکو بدون نیاز به شارژ مجدد برای مالکین وجود خواهد داشت.

84ad9035-bentley-monterey17-exp2b122bspeed2b6e2b-2bexterior2brear2b3qtr2bscene

چنانچه از گوگل مپ برای تعیین مسافت بین لندن و پاریس کمک بگیریم، با رقمی در حدود 460 کیلومتر روبرو خواهیم شد. این رقم تقریبا با دیگر اتومبیل های برقی رده بالا هم تراز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی