ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک مک بوک ایر 2018 خبر از برتری نسبت به مک بوک 2017 می‌دهد

نتایج گیک‌بنچ نشان می‌دهد که مک بوک ایر 2018 عملکرد بهتری نسبت به مک‌بوک ۱۲ اینچی با پردازنده i5 که سال گذشته عرضه شد دارد اما هنوز از مدل i7 سال گذشته عقب‌تر است. در ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

نتایج گیک‌بنچ نشان می‌دهد که مک بوک ایر 2018 عملکرد بهتری نسبت به مک‌بوک ۱۲ اینچی با پردازنده i5 که سال گذشته عرضه شد دارد اما هنوز از مدل i7 سال گذشته عقب‌تر است.

در طراحی مک‌بوک ایر جدید از پردازنده جدید اینتل یعنی Core i5-8210Y استفاده شده که همزمان با محصول جدید اپل، طی هفته‌ای که گذشت رونمایی شد. این پردازنده شامل دو هسته ۱.۶ گیگاهرتزی می‌شود که در قدرت آن در حالت توربو به ۳.۶ گیگاهرتز هم می‌رسد. پردازنده مک‌بوک ایر 2018 چهار مگابایت حافظه کش داشته و از رم تا ۱۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

مدل‌های جدید مک‌بوک ایر 2018 بر پایه نسل هفت پردازنده‌های Core i5 و Core i7 ساخته شده‌اند که از فناوری کبی لیک استفاده می‌کنند. این نسل از پردازنده‌های اینتل در تابستان 2016 معرفی شدند و مانند سری قبلی از فناوری 14 نانومتری بهره می‌برند.

به طور کلی، اپل توانسته با استفاده از تکنولوژی ریز پردازنده‌های امبر لیک عملکرد بسیار بهتری را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر مک‌ بوک ایر که از نمایشگرهای غیر رتینا استفاده می‌کنند داشته باشد. در مک بوک جدید با استفاده از نمایشگر رتینا، تصاویر بیشتر از گذشته شفاف بوده و حال بازه‌ رنگی کامل‌تری به کاربر نشان داده می‌شود.

جالب اینجاست که اپل تصمیم گرفته از یک سیستم خنک کننده با فن در جدیدترین مک‌بوک ایر استفاده کند. با وجود کم‌مصرف بودن سری Y اینتل، مک‌بوک ایرهای قدیمی تا ۱۵ ولت انرژی مصرف می‌کردند که این مقدار در ایر جدید به ۹.۵ ولت کاهش پیدا کرده است.

در کل مصرف مک بوک ایر 2018 عددی نزدیک به ۵۰ وات بر ساعت است که باعث می‌شود با این دستگاه که در مراسم اکتبر اپل معرفی شد، بتوانید حدود ۱۳ ساعت فیلم تماشا کرده یا وب گردی کنید. بدنه این لپ‌تاپ هم نسبت به گذشته ۲۵ درصد باریک شده اما هنوز رقبایی مانند مایکروسافت و HP در این زمینه بهتر از اپل عمل کرده اند.

مک بوک ایر رتینا در رنگ های نقره ای، طلایی و خاکستری از ۱۶ آبان ماه به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی