ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هلیوم خطر جدی برای آیفون‌ها و بی خطر برای اندرویدی‌ها

اگر یکی از کاربران با دقت آیفون باشید، احتمالا نگاهی به متن راهنمای این گوشی انداخته‌اید. همانطور که در راهنمای این تلفن همراه مشخص شده، همیشه باید آیفون را از بعضی مواد دور نگاه دارید. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

اگر یکی از کاربران با دقت آیفون باشید، احتمالا نگاهی به متن راهنمای این گوشی انداخته‌اید. همانطور که در راهنمای این تلفن همراه مشخص شده، همیشه باید آیفون را از بعضی مواد دور نگاه دارید. یکی از این موارد هلیوم است.

در راهنمای آیفون نوشته شده: «قرار دادن آیفون در معرض برخی از مواد محیطی که شامل برخی مواد شیمیایی هستند -مثل هلیوم- می‌تواند باعث خرابی و آیفون شود.»

برای بسیاری از افراد، از جمله یکی از کاربران انجمن ردیت، این موضوع جای تعجب داشت. این کاربر در ماه جاری این موضوع را در انجمن ردیت مطرح کرد که بعد از استفاده از یک دستگاه MRI در محل کار، آیفون و ساعت هوشمند حدود ۴۰ نفر از کارمندانش دچار مشکل شده بود (مایع هلیوم برای خنک کردن آهنربا‌ها در دستگاه‌های MRI مورد استفاده قرار می‌گیرد).

لازم به ذکر است که تنها آیفون‌ها دچار مشکل شدند و هیچ مشکلی برای تلفن‌های اندرویدی پیش نیامد و این اصلی ترین موضوعی بود که تعجب این کاربر را به همراه داشته.

تصویری از MEMS با میکروسکوپ الکترونی در رزولوشن ۵۰ میکرومتری

یکی دیگر از کاربران انجمن ردیت در پاسخ نوشت که دلیل این اتفاقات تاثیر هلیوم روی سیستم‌های میکرو الکترو مکانیکی (به اختصار MEMS) است. این‌ها دستگاه‌های بسیار کوچکی هستند که ساعت آیفون را پیش می‌برند.

برای اینکه دستگاه به خوبی کار کند، این دستگاه مکانیکی باید در محفظه‌ای مهر و موم شده قرار بگیرد. اما ممکن است حتی بعد از مهر و موم شدن هم در مقابل گاز‌هایی مثل هلیوم نفوذ پذیر باشد.

کاربری که این مشکل را در انجمن ردیت اعلام کرده بود، روز سه شنبه اعلام کرد که می‌تواند تایید کند مشکل اصلی به خاطر وجود گاز هلیوم بوده‌است. این کاربر چند آزمایش انجام داد که در یکی از آن‌ها آیفون را در کسیه‌ای پلاستیکی پر از گاز هلیوم قرار داد. گوشی پس از حدود ۸ دقیقه به طور کامل قفل شد.

این آزمایش در کنار متنی که در راهنمای آیفون آمده است تایید می‌کند که تاثیر گاز هلیوم روی آیفون اجتناب ناپذیر است. البته لازم به ذکر است که اپل هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yohan
    yohan | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    جالبه،تاثیر مواد و گازها روی تجهیزات مخابراتی و دستگاه ها.

مطالب پیشنهادی