ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین رکوردر CD بیست هزار دلار قیمت داشت

سال ۱۹۹۱ کمپانی ژاپنی Denon  طی نمایشگاه سالانه انجمن ملی پخش کنندگان شهر لاس وگاس از اولین دستگاه رکوردر CD با قیمت ۲۰ هزار دلار رونمایی کرد. این محصول که DN-770R نام داشت برای کاربران معمولی عرضه نشده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

سال ۱۹۹۱ کمپانی ژاپنی Denon  طی نمایشگاه سالانه انجمن ملی پخش کنندگان شهر لاس وگاس از اولین دستگاه رکوردر CD با قیمت ۲۰ هزار دلار رونمایی کرد. این محصول که DN-770R نام داشت برای کاربران معمولی عرضه نشده بود و مسئولین یا دست اندرکاران ایستگاه‌های رادیویی را هدف قرار داده بود.

آنها با استفاده از دستگاه DN-770R که به ضبط صوت و رادیو نیز مجهز شده بود می‌توانستند محتوای به خصوصی را ضبط کرده و آنها را به تعداد محدودی ذخیره کنند. آنها بدین صورت می‌توانستند به راحتی آرشیو با کیفیتی از محتوای صوتی مختلف استفاده نمایند و خروجی ‌های مختلفی تهیه کنند.

رسانه‌های مختلف پس از انتشار محصول یاد شده مدعی شده بودند که DN-770R اولین مدل از دستگاه‌های الکترونیکی به شمار می‌رود که می توان با استفاده از آنها CD ‌های صوتی با کیفیت ضبط کرد. همچنین هر دستگاه پخش کننده‌ای از CD ها پشتیبانی می‌کند قادر است که دیسک فشرده صوتی ضبط شده به وسیله‌ی DN-770R را پخش کند.

علاوه بر این گزارش شده بود که تجهیزات کاملی به ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار دلار لازم است تا بتوان از این دستگاه برای رکوردر CD استفاده نمود. قسمت بزرگی از این تجهیزات شامل CD های خامی بود که خرید هر کدام از آنها حداقل ۴۰ دلار هزینه می‌برد و تنها می‌شد که یک محتوای به خصوص را یکبار رویشان ضبط نمود.

این در حالی بود که کاست‌ها قیمتی ارزانتر داشتند و کاربران می‌توانستد بارها روی آنها موسیقی یا محتوای دلخواهشان را ضبط کنند. این مسئله موجب شد که دستگاه  DN-770R با قیمت ۲۰ هزار دلاری‌اش آنچنان نتواند توجه تمامی کاربران را به خود جلب کند. البته در این میان مشل پسندانی وجود داشتند که کیفیت CD را به تمامی هزینه‌های ترجیح می‌دادند و حاضر بودند هر هزینه‌ای را پرداخت نمایند.

در سال ۱۹۹۲ هنوز دستگاه‌های رکوردر CD نرخی معادل ۱۰ هزار دلار داشتند و این وضعیت تا چند سال به همین شکل باقی ماند تا دستگاه های HP 4020i در سال ۱۹۹۵ معرفی شدند که تنها ۹۹۵ دلار قیمت داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی