ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترفندهای نرم افزار VLC
تکنولوژی

ترفندهای جالب نرم افزار VLC که شاید نمی دانستید

اگر با VLC media player کار کرده باشید حتما می دانید که این مدیا پلیر قدرتمند پر است از ویژگی های مختلف و کاربردی. اما اگر تا حالا به سراغ این مدیا پلیر چند منظوره نرفته ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اگر با VLC media player کار کرده باشید حتما می دانید که این مدیا پلیر قدرتمند پر است از ویژگی های مختلف و کاربردی. اما اگر تا حالا به سراغ این مدیا پلیر چند منظوره نرفته اید در این مطلب به چند مورد از ویژگی های کاربردی و ترفندهای جالب آن خواهیم پرداخت. شاید ترغیب شدید و به سراغش رفتید.

ریپ و تبدیل فرمت ویدیو


در حال حاضر تعداد بسیار زیادی نرم افزار کاربردی و حرفه ای برای تبدیل فرمت ویدیوها داریم که هر موقع بخواهید می توانید به سراغشان بروید. اما اگر VLC media player روی سیستمتان نصب است نیازی به یک نرم افزار جانبی دیگر نیست. VLC media player نه تنها از پس کارهایی چون تغییر فرمت ویدیوها بر می آید بلکه قادر به ریپ کردن آن ها در قالب های مختلف نیز هست.

ترفندهای نرم افزار VLC

برای دسترسی به این بخش روی Media و سپس Convert/Save کلیک کنید. با این کار صفحه ای در مقابلتان قرار می گیرد که از شما می خواهد از بین سه گزینه تغییر فرمت، ریپ کردن و ذخیره فایل یکی را انتخاب کنید. برای ادامه کار فایل مورد نظر خود را انتخاب و سپس روی Convert/Save کلیک کنید.

ترفندهای نرم افزار VLC

در پنجره بعدی نوبت به این می رسد که تنظیمات اینکودینگ ویدیو در حال ویرایش را انتخاب کنید و در نهایت خروجی مورد نظر را تحویل بگیرید. البته خروجی گرفتن از ویدیوها کمی زمان بر است و باید تا پایان پروسه صبر و حوصله به خرج دهید.

رادیو اینترنتی و مدیریت پادکست


جالب است بدانید که VLC از رادیو اینترنتی نیز پشتیبانی می کند و می توانید با باز کردن Playlist و انتخاب Internet به این مورد نیز دست پیدا کنید.

ترفندهای نرم افزار VLC

افکت دادن به ویدیوها


جدای از این‌ها می‌توانید به کمک VLC روی ویدیوهای در حال پخش افکت و فیلترهای مختلف بگذارید. برای دسترسی به این مورد فقط کافیست حین پخش یک ویدیو روی گزینه Tools و پس از آن روی Effects and Filters کلیک کنید تا منوی تنظیمات افکت ها در اختیارتان قرار بگیرد.

ترفندهای نرم افزار VLC

حالا می توانید با استفاده از این منو، ظاهر و دیگر المان های به کار رفته در یک ویدیو را کمی تغییر دهید و جلوه تازه‌ای به آن ببخشید.

عکس گرفتن از ویدیوها


اگر یک وقت دلتان خواست که از فریم یک فیلم، عکس بگیرید می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن از طریق VLC انجام دهید. فقط کافیست در لحظه مورد نظر پخش ویدیو را متوقف کنید، به سراغ گزینه Video بروید و در نهایت با انتخاب گزینه Snapshot از آن فریم عکس بگیرید. برای پیدا کردن تصویر مورد نظر نیز می‌بایست به Preferences مراجعه و از طریق Video under Snapshot آدرس اسکرین شات‌هایی که گرفتید را پیدا کنید.

ترفندهای نرم افزار VLC

پخش ویدیوها به صورت ASCII


آخرین ترفندی که به آن می‌پردازم چیزی نیست که مطمئنا به دردتان بخورد اما دانستنش می‌تواند جالب باشد. برای اینکه بفهمید درباره چه چیزی می‌خواهم صحبت کنم ابتدا حین پخش یک ویدیو به سراغ گزینه Tools بروید. سپس به ترتیب روی Preferences و Video کلیک و در نهایت گزینه ASCII -art را انتخاب کنید. حال اگر روی Save کلیک کنید با تصویری شبیه به عکس زیر رو به رو خواهید شد.

ترفندهای نرم افزار VLC

بله همانطور که می‌بینید ویدیو شما از این پس به صورت ASCII پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    باز هم به پلیر قدرتمند شرکت daum به نام potplayer نمی‌رسه

مطالب پیشنهادی