ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تهدید توییتری ترامپ
تکنولوژی

تهدید توییتری ترامپ علیه ایران اینبار رنگ گیم آو ترونز به خود گرفت

مردم سیاست مداران را معمولا با شخصیت های شرور فیلم های علمی و تخیلی مقایسه می کنند و آنطور که به نظر می رسد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ابایی از این کار ندارد. در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۰

مردم سیاست مداران را معمولا با شخصیت های شرور فیلم های علمی و تخیلی مقایسه می کنند و آنطور که به نظر می رسد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ابایی از این کار ندارد. در همین راستا وی با الهام از یک دیالوگ معروف در سریال تلویزیونی پرطرفدار گیم آو ترونز یا بازی تاج و تخت سیاست خارجی خود را از طریق توییتر به نظر مخاطبانش رساند.

روز گذشته ترامپ تصویری از خود را توییت کرد که با فونت مخصوص سریال گیم آو ترونز روی آن نوشته شده بود: تحریم ها در راهند (در روز ۱۳ آبان ماه).

تهدید توییتری ترامپ

البته باید اشاره کنیم که HBO (شرکت سازنده سریال گیم آو ترونز) نیز در پاسخ به تهدید توییتری ترامپ بیانیه ای صادر کرد و در آن اینطور آورد:

ما ترجیح میدهیم که برند تجاری مان برای اهداف سیاسی مورد استفاده نادرست قرار نگیرد.

HBO در ادامه باز هم توییت کرده:

در زبان دوتراکی به استفاده نادرست از برند چه می گویند؟  (دوتراکی زبانی خیالی است که یکی از قبایل به تصویر کشیده شده در گیم آو ترونز به آن سخن می گویند).

فید توییتری کاخ سفید در واکنش به توییت HBO به ارائه توضیحاتی در خصوص تهدید توییتری ترامپ پرداخت و اعلام کرد این اقدام ترامپ در راستای اعمال دوباره تحریم های‌ آمریکا علیه ایران است و البته اگر از مخاطبان سریال بازی تاج و تخت بوده باشید حتما جمله زمستان در راه است (Winter is coming) متعلق به خانواده استارک را خوب به یاد دارید.

از آنجا که در سریال گیم آو ترونز عبارت زمستان در راه است علاوه بر اشاره به فصل سرد پیش رو، خبر از هجوم ارتش مردگان به آنسوی دیوار را می داد می توان گفت که این اقدام مدیران شبکه اجتماعی ترامپ صرفا جنبه روانی دارد و آنها در واقع قصد دارند به لطف محبوبیت این سریال نزد مردم، ترس را به جامعه ایران تزریق کنند.

البته این اولین باری نیست که اهالی سیاست در آمریکا از دیالوگ های ماندگار گیم آو ترونز برای ارتباط با مخاطبان خود کمک می گیرند. پیشتر هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نیز خود را با سرسی لنستر ملکه سرزمین های جنوبی در گیم آو ترونز مقایسه کرده و اینطور گفته بود:

طرفداران ترامپ بیشتر از آنچه قابل شمارش باشد خواستار زندانی شدن من بودند. آنها فریاد می زدند گناهکار! گناهکار! این صحبت های کلینتون اشاره داشت به جمعیتی که در زمان مجازات سرسی لنستر برای پاک شدن از گناهانش مرتبا فریاد می زدند شرم! شرم!

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز قبلا جلسه مربوط به انتخاب Merrick Garland (قاضی دادگاه عالی آمریکا) را که در تسخیر جمهوری خواهان این کشور بود به عروسی خون تشبیه کرده بود (همان مراسم ازدواجی که در آن راب استارک به همراه مادر و ارتشش در آن سلاخی شدند).

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    سردار سلیمانی هم در پاسخ بهشون اینو نوشتن

  • RaDiKaL NP
    RaDiKaL NP | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    قبل از ترامپ یه نفره دیگه 4 دهه پیش موقع ورود به کشور زیر لب به ایرانیا گفت Winter is coming. تو این مملکت 4 دهس زمستونه. ایشالا این یکی زمستونه حساب پس دادنه مسئولینه وایت واکرا ماست

  • آریا
    آریا | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    ترامپ کارش رو خوب بلده

    • هادی
      هادی | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

      آره که مثل ارتش مردگان از دیوار زندگی بالا بره

  • amirhosein deadshot
    amirhosein deadshot | ۱۲ آبان ۱۳۹۷

    یعنی واقعا هیچی دیگه!!

مطالب پیشنهادی