ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکنر عنبیه
تکنولوژی

حذف اسکنر عنبیه و کاهش حاشیه‌های نمایشگر در گلکسی اس ۱۰

راهکار اصلی سامسونگ برای امنیت گلکسی اس ۱۰ احتمالا سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود. با نزدیک شدن به رویداد معرفی گلکسی اس ۱۰ شایعات بسیاری پیرامون این سری پرچمدار در جریان است و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

راهکار اصلی سامسونگ برای امنیت گلکسی اس ۱۰ احتمالا سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود.

با نزدیک شدن به رویداد معرفی گلکسی اس ۱۰ شایعات بسیاری پیرامون این سری پرچمدار در جریان است و در برخی آنها به حذف اسکنر عنبیه و بهینه سازی سنسور اثر انگشت اشاره شده است. اخیرا نشریه کره ای ETNews با استناد به منابع آگاه داخلی از حذف این ماژول از هر سه مدل گلکسی اس ۱۰ خبر داده است.

حسگر شناسایی عنبیه ماژولی است که برای بازگشایی قفل صفحه یا تایید هویت کاربر در اپلیکیشن های پرداخت مورد استفاده قرار می گیرد. سامسونگ نخستین بار دو سال قبل و در گلکسی نوت ۷ از این حسگر استفاده کرد و پس از آن در مدل های گلکسی اس ۸، نوت ۸، اس ۹ و نوت ۹ شاهد پیاده سازی این قطعه بودیم.اسکنر عنبیهبر اساس این گزارش مدل های مختلف گلکسی اس ۱۰ به جای اسکنر عنبیه از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند برد که ماژول آن توسط کمپانی آمریکایی کوالکام تامین خواهد شد. این اسکنر برخلاف نمونه های تعبیه شده در موبایل های اوپو، ویوو و وان پلاس اپتیکال نبوه و به لطف اسکن فراصوتی از دقتی بالاتر بهره خواهد برد.

حذف اسکنر عنبیه توسط ساموسنگ دلایل مختلفی دارد که از این میان می توان به پیشرفت قابل توجه سنسورهای شناسایی اثر انگشت و همچنین تلاش کمپانی های موبایل ساز برای کاهش هرچه بیشتر لبه های نمایشگر اشاره کرد. همچنین با حذف این ماژول کره ای فضایی بیشتری را برای پیاده سازی فناوری شناسایی سه بعدی چهره در اختیار خواهد داشت.

سال گذشته فعالان حوزه فناوری با تجزیه و تحلیل کدهای اندروید اوریو در گلکسی نوت ۸ به قابلیتی موسوم به «اسکن هوشمند» پی برده بودند. این قابلیت که انتظار می رفت در گلکسی اس ۹ شاهد آن باشیم، از طریق ترکیب اسکن عنبیه و چهره توسعه پیدا می کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۲ آبان ۱۳۹۷

    دوباره شروع شدن..

مطالب پیشنهادی