ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Metal Madness؛ مسابقه مرگ

نه روی تلفن‌های هوشمند و نه روی کنسول‌های خانگی، دیگر سبک ماشین جنگی (Vehicular Combat) آن محبوبیت گذشته را ندارد و خیلی وقت است که لذت واقعی مسابقات مرگ را در هیچ پلتفرمی نچشیده‌ایم. البته ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

نه روی تلفن‌های هوشمند و نه روی کنسول‌های خانگی، دیگر سبک ماشین جنگی (Vehicular Combat) آن محبوبیت گذشته را ندارد و خیلی وقت است که لذت واقعی مسابقات مرگ را در هیچ پلتفرمی نچشیده‌ایم. البته در این سال‌ها سازندگان زیادی سعی کرده‌اند تا خاطراتی که با Twisted Metal داشته‌ایم را زنده کنند.

بعضی‌ها کمی به آن چیزی که انتظار داشتیم نزدیک شدند و سازندگانی هم بودند که با بازی‌هایی مثال Road to Revenge یک تجربه متفاوت به وجود آوردند. اما هنوز هیچ عنوانی نتوانسته بهترین جانشین ماشین جنگی پلی استیشن 1 روی گوشی لقب بگیرد. Metal Madness نیز نمی‌تواند به این مقام برسد ولی بازی توانایی این را دارد تا عطش طرفداران را کم کند.

مشابه بقیه بازی های ماشین جنگی در Metal Madness یک وظیفه دارید؛ اتومبیل‌تان را انتخاب کرده، آن را تا دندان مجهز کنید و به مصاف حریف بروید. بازی در حال حاضر دو حالت گیم پلی Team Deatmatch و Grab 'N Run را دارد. تکلیف Team Deatmatch که مشخص است؛ دو تیم سه نفره با یکدیگر مسابقه داده و در نهایت تیمی که ماشین‌های بیشتری از رقیب را نابود کند، برنده می‌شود.

اما Grab 'N Run چیست؟ در اینجا تیمی که تا پایان بازی مکعب درون زمین را پیش خودش نگه دارد، پیروز خواهد شد. بعد از هر بار پیروزی در نبردها نیز امتیازاتی به دست می‌آورید و به کمک آن‌ها می‌توانید جعبه‌ها را باز کنید. بازی برای روند ارتقا ماشین‌ها از سیستم کارتی استفاده کرده و باز کردن این جعبه‌ها در واقع به معنای گرفتن کارت‌های جدید است.

حالا اگر تعداد کارت‌های اسلحه یا ماشینی که می‌خواستید آزاد کنید به حد نصاب رسیدند، توانایی آزاد کردن آن را خواهید داشت. هر چند وجود چنین سیستمی همیشه بالانس مسابقات را به هم می‌زند و Metal Madness  از این قاعده مستنثی نیست ولی تا اینجا که بازی کردم، به خاطر Matchmaking (یافتن بازیکن‌های رقیب) نسبتا مناسب خیلی این قضیه به چشم نمی‌آمد.

ماشین جنگی اندروید

نکته بعد به کنترل و گرافیک بازی برمی‌گردد. کلا کنترل بازی‌ های ماشین جنگی حتی روی کنسول‌هاساده‌ نیست و یکی از دلایلی که باعث شده هنوز شاهد آن عنوان با کیفیت از این سبک در گوشی‌ها نباشیم، محدودیت‌های صفحه لمسی است. در Metal Madness سازنده با ساده‌سازی زیاد سعی کرده تا حدی به این محدودیت‌ها غلبه کند.

در این بازی تنها ماشین را حرکت می‌دهید و به لطف سیستم تیراندازی خودکار، همین که نشانه‌گیر را روی اتومبیل دشمن بگذارید اسلحه‌ها شروع به پرتاب گلوله می‌کنند. اگر ساده‌سازی‌ها تا این اندازه نبودند مطمئنا با اثر جذاب‌تری طرف بودیم ولی بیایید این را به حساب صفحات لمسی بگذاریم. بنابراین کمی می‌توانیم با آن کنار بیاییم.

همچنین از دیدگاه گرافیک بازی یکی از عناوین متوسط گوشی است. سازنده احتمالا می‌خواسته دارندگان تلفن‌های ضعیف‌تر را هم به طرف عنوان ماشین جنگی خود بکشاند و اتفاقا به هدفش نیز رسیده؛ بازی عملکرد روانی دارد و چون در این بازی‌ها سرعت حرف اول را می‌زند، همین فریم ریت مناسب نقش زیادی روی افزایش هیجان Metal Madness ایفا کرده است.

بازی ماشین جنگی

ولی از آن طرف بازیساز بعضی چیزها را فدا کرده و بازی هر چه قدر یک تجربه روان ارائه می‌دهد، در زمینه مدل‌سازی ماشین‌ها، طراحی محیط‌ و بافت‌ها نمی‌تواند دوشادوش بازی‌های جدیدتر پیش بیاید. به همین خاطر اگر به دنبال یک بازی گرافیکی هستید، دور Metal Madness را خط بکشید.

Metal Madness اثر ماندگاری نیست ولی در کمبود بازی‌ های ماشین جنگی اندروید و iOS می‌تواند طرفدارانش را برای مدتی راضی نگه دارد. بازی گیم پلی سریعی داشته، روی گوشی‌های ضعیف‌تر جواب می‌دهد و می‌توانید بین ده‌ها اسلحه و ماشین مختلف هر کدام را که خواستید انتخاب کنید.

Metal Madness: PvP Shooter

Metal Madness: PvP Shooter

سازنده: GDCompany قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 93 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی