ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس
تکنولوژی

ایسوس دو لپ تاپ گیمینگ از سری TUF معرفی کرد

روز گذشته ایسوس از چندین محصول سخت افزاری جدید شامل دو نوت بوک از سری TUF خود رونمایی کرد که تمرکز ویژه ای روی حوزه گیمینگ دارند و بدنه مستحکم طراحی شده برای آنها نیز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

روز گذشته ایسوس از چندین محصول سخت افزاری جدید شامل دو نوت بوک از سری TUF خود رونمایی کرد که تمرکز ویژه ای روی حوزه گیمینگ دارند و بدنه مستحکم طراحی شده برای آنها نیز دوام بالایی دارد. این دو لپ تاپ که در گروه محصولات ۱۵ و ۱۷ اینچی جای می گیرند به ترتیب TUF FX505 و TUF FX705 نام دارند.

هر دو لپ تاپ گیمینگ ایسوس طبق اعلام کمپانی سازنده آزمایشات سختی را پشت سر گذاشته اند و توانسته اند گواهی دوام در سطح نظامی (MIL-STD-810G) دریافت نمایند؛ این یعنی به لحاظ نظری نوت بوک های سری TUF ایسوس باید بعد از سقوط از روی میز به زمین، قرارگرفتن در معرض شوک، لرزش، ارتفاع بالا، تشعشعات خورشیدی، دماهای بسیار پایین یا بسیار بالا و درنهایت رطوبت سالم بمانند.

این دو لپ تاپ گیمینگ ایسوس از زبان شرکت سازنده شان با تمرکز روی دو حوزه تولید شده اند: نمایشگر و سخت افزار. هر دوی این دستگاه ها البته قطعات سخت افزاری مشابه به هم دارند و در ادامه ابتدا مشخصات مدل FX705 را از نظر خواهیم گذراند.

البته با وجود آنکه فعلا امکان راستی آزمایی این ویژگی ها نیست اما از ظاهر حجیم و فاقد ظرافت آنها میتوان تاحدودی به صحت ادعاهای ایسوس پی برد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس FX705 در قالب دو مدل یکی با بدنه آلومینیومی نقره ای و دیگری بدنه پلاستیکی مشکی رنگ تولید شده است. کیبورد بک لایت طراحی شده برای این محصول از کلیه رنگ های طیف RGB پشتیبانی میکند و تغییر رنگ های آن نیز از طریق اپ اختصاصی ایسوس به نام TUF Aura Core  امکان پذیر خواهد بود. توان پردازشی این لپ تاپ از طریق نسل هفتم چیپ Core™ i7-8750H اینتل تامین می شود که تا سرعت کلاک ۳.۹ گیگاهرتز را پشتیبانی میکند.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس FX705

علاقمندان به این محصول میتوانند آن را همراه با کارت گرافیک GeForce® GTX 1060 انویدیا خریداری نمایند تا گیم پلی ها را به روان ترین و نرم ترین شیوه ممکن برایشان اجرا نماید. ایسوس این محصول را به تکنولوژی اختصاصی خود موسوم به HyperCool مجهز کرده که از سیستم خنک کننده ضد گرد و غبار و Fan Overboost  بهره می گیرد تا لپ تاپ را در حین اجرای بازی ها کاملا خنک نگه دارد.

لپ تاپ گیمینگ FX505 به یک نمایشگر ۱۴۴ هرتزی "NanoEdge" IPS با رزلوشن 1080p مجهز شده و در قالب ۵ کانفیگ یا پیکره بندی مختلف به بازار می آید که عبارتند از:

  • نسخه اقتصادی لپ تاپ گیمینگ ایسوس FX505 که کارت گرافیک GeForce GTX 1050 انویدیا با پردازنده Core i5-8300H برایش در نظر گرفته شده و به قیمت ۶۹۹ دلار همراه با ۸ گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت حافظه HDD وارد بازار می شود.
  • نسخه میان رده لپ تاپ گیمینگ ایسوس FX505 که به چیپ i7 8750H اینتل، کارت گرافیک GTX 1050 Ti، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD مجهز است و ۹۹۹ دلار قیمت دارد.
  • نسخه پرچمدار لپ تاپ گیمینگ ایسوس FX505 که سخت افزاری مشابه به نسخه میان رده دارد اما علاوه بر ۸ گیگابایت رم آن ۸ گیگابایت رم اضافه نیز برایش در نظر گرفته شده و رندر گرافیکی اش را کارت گرافیکی GTX 1060 با ۶ گیگابایت رم اختصاصی ویدیویی بر عهده دارد و برچسب قیمتی ۱۲۹۹ دلاری برایش تعیین شده.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد احتمالا این سوال در ذهنتان شکل گرفته که چرا ایسوس از یک نمایشگر ۱۴۴ هرتزی همراه با سخت افزار ضعیف بهره گرفته؟ پاسخ به این سوال هرچه که باشد خریداران این لپ تاپ قطعا میتوانند که با اندکی پایین آوردن تنظیمات گرافیکی دستگاه به نرخ ۱۰۰ فریم بر ثانیه با آن در بازی های جدید برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی