ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک شرکت دولتی چین متهم به سرقت اسرار تجاری کمپانی میکرون شد

یک شرکت دولتی چین متهم به سرقت اسرار تجاری کمپانی میکرون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های میکروچیپ در آمریکا شد. این چهارمین نمونه‌ تلاش شرکت‌های چینی برای سرقت اسرار تجاری از آمریکا است ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

یک شرکت دولتی چین متهم به سرقت اسرار تجاری کمپانی میکرون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های میکروچیپ در آمریکا شد. این چهارمین نمونه‌ تلاش شرکت‌های چینی برای سرقت اسرار تجاری از آمریکا است که توسط دیوان عدالت آمریکا مطرح می‌شود. نتیجه این سرقت‌ها راه حل جدیدی خواهد بود که این دیوان برای مقابله با سارقین اطلاعات از آن‌ استفاده خواهد کرد.

آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که دو شرکت Fujian Jinhua و UMC از تایوان برای سرقت اطلاعات از یک شرکت آمریکایی در زمینه میکروچیپ تلاش کرده‌اند. طبق اعلام دادستان، ‍شرکت مورد نظر یعنی میکرون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش داشته و ۲۰ الی ۲۵ درصد صنعت DRAM یا همان حافظه تصادفی پویا را در اختیار دارد. یک مقام رسمی اظهار داشت که این شرکت بعضی از پیشرفته‌ترین تراشه‌های نیمه هادی در جهان را تولید می‌کند.

دادستان کل آمریکا اعتقاد دارد که جاسوسی اقتصادی چین از ایالات متحده با شدت زیادی در حال افزایش یافتن است. همین روز گذشته گروه دیگری از جاسوسان چینی که برای هک و دسترسی به تکنولوژی‌های هواپیما تلاش می‌کردند شناسایی شدند.

چین

مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از انتقال غیرقانونی اطلاعات به چین اقدامات مدنی انجام داده و حتی احتمال دارد بعضی از کالاهایی که ممکن است در این دزدی‌ها تاثیر گذار باشند، از سوی آمریکا تحریم شوند. همچنین قرار شده تا اف‌بی‌آی هم تحقیقات تازه‌ای را در این زمینه شروع کرده تا جلوی رخ دادن اینگونه سرقت‌ها در آینده گرفته شود.

پیش از این هم سازمان جاسوسی آمریکا مدعی شده بود که جاسوسان چینی و روسی غالبا مکالمات صورت گرفته از طریق آیفون های ترامپ با دوستان قدیمی اش را شنود می کنند. سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این اتهامات گفته بود که اگر آن‌ها واقعا نگران آیفون‌های ترامپ و امنیت‌شان هستند می‌توانند از گوشی‌های چینی هواوی برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

قبل از این ماجراها، دولت آمریکا به تمامی احزاب سیاسی این کشور هم نسبت به استفاده از گجت های ZTE و دیگر شرکت های مخابراتی بزرگ چین هشدار داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی