ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رزولوشن 8K
علمی

انتشار اولین ویدیوی با رزولوشن 8K از فضا توسط ناسا [تماشا کنید]

نخستین ویدیوی با رزولوشن 8K از فضا، متخصصان ناسا را در حال کار روی ایستگاه فضایی بین المللی به تصویر می کشد. سازمان هایی فعال در حوزه فضا معمولا تصاویر و ویدیوهایی را از اقدامات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

نخستین ویدیوی با رزولوشن 8K از فضا، متخصصان ناسا را در حال کار روی ایستگاه فضایی بین المللی به تصویر می کشد.

سازمان هایی فعال در حوزه فضا معمولا تصاویر و ویدیوهایی را از اقدامات خود در فضای خارج از زمین منتشر می کنند اما نتیجه همکاری ناسا و «آژانس فضایی اروپا» اینبار کمی متفاوت از گذشته است چرا که با استفاده از دوربین هلیوم کمپانی RED و با رزولوشن 8K ثبت شده است.

این دوربین اوایل امسال و توسط اسپیس اکس به  فضا ارسال شده بود. در این ویدیو تصاویری از ساکنان ایستگاه فضایی حین فعالیت و انجام آزمایشات مختلف ثبت شده است. این آزمایشات شامل استفاده از توالی DNA برای شناسایی میکروب هایی موجود در ایستگاه فضایی، مقایسه رشد گیاهان در فضا و زمین و تحقیقات موسوم به BCAT-CS برای بررسی نیروهای دینامیکی بین ذرات رسوبی است.

یکی از متخصصان این سازمان به نام «دیوید بردی» درباره مزایای استفاده از دوربین های با کیفیت تر در فضا می گوید:

ما از فناوری های جدیدی که به تعامل بیشتر با مخاطبان ایستگاه فضایی کمک کند، استقبال می کنیم. هر پیشرفتی در زمینه تصویربرداری ساکنان زمین را به تجربه حضور در فضا نزدیکتر کرده و به آنها اجازه می دهد فعالیت های فضانوردان برای بهبود زندگی آنها را مشاهده کنند. علاوه بر این به بشر در کشف جهان کمک می کند.

علی رغم تلاش های ناسا در این زمینه هنوز بسیاری از افراد از لذت مشاهده ویدیوهای 8K محروم هستند چرا که در حال حاضر نمایشگرهای بسیار کمی از این رزولوشن پشتیبانی می کنند.

ناسا پیش از این ویدیوهای با رزولوشن 4K را از ایستگاه فضایی منتشر کرده بود که علاوه بر فعالیت های علمی، برخی سرگرمی ها را نیز شامل می شد. برای مثال فضانوردان در یک ویدیو نشان می دادند که در صورت ترکیب قطرات آب، رنگ دهنده خوراکی و داروی ضد اسید معده در محیطی با گرانش پایین چه اتفاقی می افتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۲ آبان ۱۳۹۷

    چرا منبع نمیگذارید ؟ کجای اپارات 8k یه ؟ اگه اون لینک تو متن نبود عمرا میتونستم 3.5 گیگ ویدیو دسترسی پیدا کنم

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷

      منبع در قالب لینک تو متن گذاشته شده

مطالب پیشنهادی