ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تضاهرات اعتراضی کارکنان گوگل
تکنولوژی

۲۰ هزار کارمند گوگل در راهپیمایی اعتراضی روز جمعه شرکت کردند

پیشتر در خبرها خواندید که کارمندان و پیمانکاران طرف قرارداد گوگل در اعتراض به نحوه رسیدگی این شرکت به شکایات کارکنان خانم پیرامون آزار جنسی مدیران عالی رتبه آن روز جمعه در اقصی نقاط دنیا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

پیشتر در خبرها خواندید که کارمندان و پیمانکاران طرف قرارداد گوگل در اعتراض به نحوه رسیدگی این شرکت به شکایات کارکنان خانم پیرامون آزار جنسی مدیران عالی رتبه آن روز جمعه در اقصی نقاط دنیا به خیابان ریختند و حالا گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی اعتراضی کارکنان گوگل از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرده است.

تا سی ام سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی گوگل ۹۴۳۷۲ کارمند تمام وقت در سراسر دنیا داشت و این یعنی بالغ بر ۲۰ درصد آنها در این اعتراض جمعی حضور پیدا کردند. اما جرقه راهپیمایی اعتراضی کارکنان گوگل را گزارشی در نیویورک تایمز منتشر کرد که نشان می داد چطور اندی رابین هم-بنیانگذار اندروید بعد از اثبات رسوایی جنسی اش از این شرکت ۹۰ میلیون دلار پاداش دریافت کرده و بدون آنکه جریمه شود این شرکت را ترک کرده است.

Tanuja Gupta یکی از معترضان در این باره گفت:

چشمان بسیاری از شرکت ها به ماست. ما همواره شرکتی پیشگام بوده ایم و اگر ما در این زمینه قدمی برنداریم هیچ کمپانی دیگری هم اینکار را نخواهد کرد.

طبق اعلام برگزار کنندگان این رویداد شرکت کنندگان عمدتا از دفتر آمریکای آن در راهپیمایی اعتراضی کارکنان گوگل حضور یافته اند اما گفته می شود در دفاتر استرالیا، برزیل، کانادا، آلمان، هند، ایرلند، ژاپن، هلند، فیلیپین، انگلستان، سنگاپور، سوئد و سوئیس هم مشارکت گسترده بوده.

راهپیمایی اعتراضی کارکنان گوگل

اشاره کنیم که جمعیت شرکت کنندگان در این راهپیمایی از آنجا که شمارش همچنان ادامه داشت در روز جمعه اعلام نشد و نکته دیگر آنکه گفته میشود ساندار پیچای مدیرعامل این شرکت نیز موافقت خود را برای ملاقات با معترضین در روز دوشنبه این هفته اعلام کرده و هم اکنون در حال بررسی طرحی است تا پنج تقاضای کلیدی معترضین را پاسخ دهد.

این درخواست ها نیز همانطور که قبلا در خبرها خواندید عبارتند از:

  • پایان صلح اجباری میان طرفین یک شکایت در پرونده های تبعیض و آزار جنسیتی
  • تعهد به پایان دادن بر نابرابری های پرداختی و فرصتی
  • انتشار گزارش عمومی جهت شفاف سازی در خصوص آزارهای جنسی کارکنان گوگل
  • تدوین فرایند فراگیر و همه جانبه برای گزارش سوء رفتارهای جنسی به شکل ناشناس و کاملا ایمن
  • و تعهد برای ترفیع رتبه مدیر ارشد تنوع (جنسیتی، نژادی و قومی) به نحوی که مستقیما به مدیرعامل گزارش بدهد و پیشنهادات مستقیمش را در اختیار هیئت مدیره قرار دهد.

برگزارکنندگان راهپیمایی اعتراضی کارکنان گوگل همچنین خواستار آن شدند که یک کارمند رسمی این شرکت نماینده حضور در هیئت مدیره باشد. Claire Stapleton یکی از برگزارکنندگان در این باره گفت: گوگل به خاطر فرهنگ سازمانی اش شهرت دارد اما در واقعیت حتی مبانی احترام، عدالت و انصاف هم در رابطه با تک تک کارکنان این شرکت اجرا نمی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی